henriklh wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
henriklh wrote:
Blir det tight med stålar så börja med Ikemi-Kairn-LK100 istället för Ikemi-Majik-2*LK100 Aktivt. Det kommer att låta bättre. Majiken kan du sälja för samma pengar som en LK100.
/Henrik
Yepp, jag upprepar, bygg frammifrån o köp DIREKT det du vill ha dvs Kairn.
Att göra mellansteg kostar bara o du blir inte nöjd
Ja... Det är helt sant. Och en 5103 går ju att få tag på för 15' nuförtiden...
Ikemi-5103-LK100-Ninka Blir bara ett par tusen dyrare än Ikemi-Kairn-2*LK100-Aktiva Ninka. Och antagligen sjuuukt mycket bättre. Ärligt talat så skulle jag nog sikta på det. Jag skulle börja med Ikemi-Majik-Ninka om det blir för mycket på en gång. Det kommer också låta asbra i jämförelse med Mimik (som faktiskt ÄR ganska tråkig)
Vad tror ni andra om det? Om man har en 5103 så kan man ju Köpa Unidisk utan att tveka om andan faller på senare. En Kairn är väl inte lönt att mata med nåt bättre än en Ikemi...
Förlåt jonteman
/Henrik
Njae...
5103 ska i såfall vara en väldigt SEN en... de första var inge kul
Istället för en gammal 5103 skulle jag föreslå BONNEC (gick från en kairn till en sådan = jättelyft på alla sätt; tune dem samt detaljer)
Finns runt 15kkr
Jämför o välj den som passar! Bonnec är mer NAIM aktig, bra ÖS mao!! Har lite "loudness aktik" karraktär vilket kan passa i system som inte gräver så mycket i basen.
Notera att 5103 var LINNs först multiedia försteg så den har en del begränsningar - kolla att allt ni vill göra stödjs av 5103.
Btw, är väl inget fel att köra Unidisk in i en kairn, men iof skulle jag då välja en exotik som försteg.
men nu är vi uppe på en annan nivå liksom