Lejonklou wrote:
Någon fler som har åsikter om trummaskinerna?
Nu är jag visserligen inte särskillt förtjust i trummaskiner överhuvudtaget, gillar inte det där lite stela intrycket som det ofta ger. Jag förstår att det ska vara så, men jag gillar det inte. Beror väl naturligtvis också på vilken typ av musik man föredrar.
Hursomhelst så har jag sedan länge "lovers rock" stående i skivhyllan. Det var länge sedan jag spelade den, vet inte ens om jag spelat den på mitt nuvarande system. Hursomhelst så håller jag helt med. Det finns en del bra låtar, hon sjunger ju som vanligt bra, men det är något skumt med musiken. På första låter "by your side" känns det som att det är nåt skumt med den programmerade "bastrumman". Jag är ingen musiker och kan inte precisera mera än så. "Out of synch" är en term som jag kommer att tänka på (vad det nu ska betyda? i detta sammanhanget?). Det är inte som ett rock "backbeat" som får det att svänga utan bara fel.
Jag är ändå nöjd för idag köpte jag hennes skiva "Promose" i hyffsat skick för 2 kr. Visserligen en Hollanspress men ändå. Köpte också 2 ex av Lill Lindfors "Du är det varmaste jag har" för 2 kr/st (det är den med "Musik ska byggas utav glädje" samt Simply Red "Picture book" också för 2 kr. Det finns fördelar med att hinna till Pennies på lunchen

. Anledningen till 2 ex av Lill var helt enkelt att jag provspelar och behåller den som var bäst.