sportbilsentusiasten wrote:
Bra musik återgiven på att bra system blir aldrig långtråkigt.
Musik återgiven på ett kass system förblir kass oavsett hur bra skivorna är.
Känns lite fånigt det här, men jag måste hålla med Sportis, igen!
Christian wrote:
Vad skulle du ta med till en öde ö?
1000 skivor och en taskig bergsprängare
Eller:
10 skivor och ett bra hifisystem
Hur underligt det än låter, så har jag faktiskt testat det här också!
(________Ytrymme för ert gapskratt, ROTFLMAO etc.________)
Nu ska jag förklara hur jag menar:
När jag var yngre reste jag runt en del, skilsmässobarn som jag var, det var julfirande och semestrar o.s.v. Dessutom var det Lumpen, plugg och annat som det restes runt till. Eftersom jag hade ett bra Linnsystem (LP12 m.m.) och en fantastisk portabel källa (Sony Walkman WM-D6C) så spelade jag givetvis in en massa band som jag kunde lyssna på när jag bodde borta från stereon i 2-3 veckor. Om banden var inspelade på samma system var det inget problem. Jag spelade alla och fick omväxling. Men om jag hade uppgraderat något, t.ex. när jag köpte LK1, MC-pickup, eller Ekos så fick jag problem! (Angenäma sådana i.o.f.s.)
Då jag inte hann spela in flera band med den nya uppgraderingen så kanske jag hade ett nytt band och 7-8 st inspelade med den tidigare konfigurationen. Vad hände? Jo, jag spelade
bara de senaste bandet med bättre musik! Under flera resor tog jag med mig 10 band, men spelade bara ett eller två av de som det var "bäst" musik på. Till slut lärde jag mig att bara ta med det senaste/bästa bandet. Det var ändå bara det som var intressant, bara det som spelades. Det hör naturligtvis till att man inte spelar musik hela tiden när man har en walkman, det är inte som att ha på stereon i hemmet. Den är ju på hela tiden.
Så det var lätt för mig att rösta... Ovan skillnader är dessutom otroligt mycket mindre än den som antyds i frågeställningen. Sen håller jag med Roland också, var är ön? Jag vill dit!