selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 00:41

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Uppdateringar till DS!
PostPosted: Tue Sep 23, 2008 00:09 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Det finns nya uppdateringar till alla DS spelare, LinnConfig samt LinnGui. Se http://products.linn.co.uk/VersionInfo/ ... onInfo.xml och http://forums.linn.co.uk/bb/showthread. ... 872&page=1 för info. Uppdateringarna finns inte att ladda hem från Linns hemsida, de finns tillgängliga i LinnConfig under "updates". En trevlig ny funktion för mig är att det nu går att styra min Unidisk SC från LinnGui, mycket praktiskt!

PostPosted: Tue Sep 23, 2008 01:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Funkar varken att uppdatera Firmeware, Linn config, eller Linn Gui för mig kommer upp medelande där det står.

Please select a valid version (Requires an active internet connection)

Har config verision 1.3-0.3 nu det står Online och connected längst ner på sidan. (Väljer den nyaste av Available Verisons)

Nån som haft liknande problem och kan förklara vad som ska göras?

PostPosted: Tue Sep 23, 2008 01:45 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Comstedt: Jag hade samma problem på min PC med Vista, det fungerade utmärkt att uppdatera med min bärbara dator som har XP, hoppas detta hjälper dig!

PostPosted: Tue Sep 23, 2008 02:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tack! (Jag kör med Vista 64-bit) Det betyder att jag får tvinga damen ta med sin bärbara till mig nån dag då hon kör xp på den.
Jag kan iof tänka mig att det är nån av alla inställningar i Vista där det kan gå att ändra nån inställning, tycker dock att Linn borde ha nån rad nånstans där man lätt får med sig vad det isf är man ska göra.

Har du fått över uppdateringen av Gui'n från den bärbara till Vistadatorn? Kanske bara går att kopiera över katalogen, annars är det lite trist om man ska behöva en dator med xp för att få configen och gui'n att uppdaterade.

Edit när jag kör diagnostik får jag Fail på UDP ska kolla fall jag kan få fram något vettigt av det imorgon.

PostPosted: Tue Sep 23, 2008 10:00 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Har för mig att man måste ställa om "Regional Options" till t.ex. English så att punkt "." används som decimaltecken. Tror dock att denna buggen är fixad i denna versionen av Linn Config, så vi slipper detta i framtiden...

Har nån hört nån skillnad på musiken med den nya programvaran?

/Lars

PostPosted: Tue Sep 23, 2008 10:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

LarSC wrote:
Har nån hört nån skillnad på musiken med den nya programvaran?
Av vad jag har läst verkar det tyvärr inte så lovande.

PostPosted: Tue Sep 23, 2008 16:05 
Moderator
Moderator

Roland wrote:
Av vad jag har läst verkar det tyvärr inte så lovande.
Ingen förbättring, eller rent ut av sämre?

PostPosted: Tue Sep 23, 2008 19:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

De första rapporterade intrycken verkar tyvärr vara till det sämre (http://forums.linn.co.uk/bb/showthread. ... 872&page=1), men det är väl bara att testa själv helt enkelt! Å andra sidan innehåller uppdateringen inget som jag inte kan leva utan (ALAC-stöd etc)...

PostPosted: Tue Sep 23, 2008 19:48 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Pediatrik wrote:
De första rapporterade intrycken verkar tyvärr vara till det sämre (http://forums.linn.co.uk/bb/showthread. ... 872&page=1), men det är väl bara att testa själv helt enkelt! Å andra sidan innehåller uppdateringen inget som jag inte kan leva utan (ALAC-stöd etc)...
Men det är väl i samma tråd följande står:

"RE: Updates!
UltimateLinnie Wrote:
Could we please have Linns comment regarding on what to expect soundwise from this upgrade?
-
We've not changed the sound."

Han som svarar (keithr) verkar väl vara från Linn ändå?

Längre ner säger TuneIsOn:

"RE: Updates!

keithr Wrote:
UltimateLinnie Wrote:
Could we please have Linns comment regarding on what to expect soundwise from this upgrade?

We've not changed the sound.

I very respectfully disagree on this.....
Maybe changing the sound was not an intended target, but the new sw sounds different anyway. To say the truth compared to the old version there's a small difference to the sound, bigger to the tune to my ears."

PostPosted: Tue Sep 23, 2008 20:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jepp, det är precis därför jag skrev att man får bilda sig en egen uppfattning, som alltid när det gäller uppgraderingar!

PostPosted: Tue Sep 23, 2008 20:41 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Pediatrik wrote:
Jepp, det är precis därför jag skrev att man får bilda sig en egen uppfattning, som alltid när det gäller uppgraderingar!
Är med på det. Men det känns så konstigt när en Linn-representant (tekniker?) säger att inget är förändrat och det ändå skulle kunna vara så (utan att Linn-folket tror på det?).

Måhända blindtester är ett steg att gå. Det är naturligtvis mitt ansvar att börja där själv.

PostPosted: Wed Sep 24, 2008 00:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det där är en gammal Linn-policy: Att alltid förneka skillnader utom de man har lanserat som ljudförbättringar.

Har varit rätt konsekvent så de senaste 20 åren. När de bytte tillverkare på transformatorerna någon gång under tidigt 90-tal så var det "inga skillnader" (fast det var lätt att höra att de gamla transformatorerna var bättre). LP12 har fått många små förändringar som ingen vill kommentera (det har varit både förbättringar och försämringar). Med versioner på kretskort och nätdelar är det samma sak.

Skillnaden mot dagens mjukvaru-uppgraderingar är att nu vet inte bara några insatta, utan alla om att något har ändrats - och alla vill veta hur det påverkar ljudet. Då funkar den där policyn betydligt sämre.

PostPosted: Wed Sep 24, 2008 14:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Fick den här länken av LinnLinn. Lägger ut den då det kanske är fler som inte hittat och söker efter dem.

Här går det att ladda ner olika verisioner av Linnconfig, LinnGui och firmware's till ds spelarna

http://products.linn.co.uk/VersionInfo/Downloads/

Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+02:00