Orff-Carmina Burana
Jag köpte denna skiva pga Euphonia audioforums operakunnigas rekommendation.Lyssnade igenom den under gårdagen,den första operaskivan jag lyssnat igenom.Otroligt mäktigt och en riktigt bra inspelning,tror att det ena förutsätter det andra.

Bob Marley-Live!
Bob Marley ja.Också det den första skiva med honom jag lyssnat på min anläggning.Anledningen är enkel,har inte ägt någon skiva av honom tidigare.
Den som inte gillar live versionen av no woman,no cry kan inte ha ett hjärta!Börjar snart bli en rastaman själv
Jag har fortsatt att utforska gamla skivor.Och i det här fallet att återupptäcka dom.
Roxy Music-Avalon är faktiskt ett fantastiskt album som inte har några svaga spår.Titelspåret speciellt kommer man ihåg från sin uppväxt som något man brukade lyssna på och uppskatta.Denna skiva är och förtjänar att vara en tidlös klassiker,den håller fortfarande och är lika fräsch,cool och laidback nu som då.Eftersom jag lyssnat på denna skiva i mp3-spelaren så är den nu inlagd i min nästa skivbeställning!Rekommenderas varmt.