selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 14:44

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 30, 2008 13:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Bill, tagga ner nu.
Med tanke på ditt språkbruk har du spenderat för mycket tid på faktiskt.se!
Försök se andemeningen i Erik's inlägg istället för att provocera.
No problems, mate :-)
Lite taggad av spännande tennis med Roger Federer....

Precis som Erik så spetsade jag till det hela. Det har inget med Faktiskts språkbruk att göra utan att jag kontrade med samma överdrift.

Om han menar att Sneakyn slår min Mimik alla dagar i veckan (vilket även SB´n gör) så har jag svårt att se att beskrivningen "tunnt, rått och hårt" som specviellt adekvat. Om det nu inte är så att jag och Erik föredrar helt olika kvaliteter i återgivningen.

I sak står jag för vad jag skrev, jag vill ha både ljud och musik och ingen av dem får breda ut sig på den andres bekostnad. Så är det i min värld.

/ B

PS Men jag tycker fortfarande att forumet är segt och med långa svarstider. Ingen annan som har det bekymret?

Post subject:
PostPosted: Sat Aug 30, 2008 13:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sen vill jag som en av de sista? förespråkarna för source first påpeka att Sneakyn har fått visa vad den gär för i ett aktivt system av hyffsad kaliber, det har varit lite baktungt.

/Erik

Post subject:
PostPosted: Sat Aug 30, 2008 13:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Erik wrote:
Sen vill jag som en av de sista? förespråkarna för source first påpeka att Sneakyn har fått visa vad den gär för i ett aktivt system av hyffsad kaliber, det har varit lite baktungt.
Inte är du den sista förespråkaren för source first? Min egen erfarenhet är att en bättre källa alltid (utan undantag om det inte är en riktigt sopig anläggning) ger ett bättre totalresultat. Däremot är det inte säkert att det är den mest kostnadseffektiva förbättringen. Har jag ett par Kan att lyssna på så skulle jag definitivt spendera 27 tusen på att byta ut dessa istället för en Keel. I alla fall om min uppgradering är av mer slutlig karaktär och inte bara ett steg i en planlagd uppgradering till det ultimata.

Lyssnar just nu på Hercules And Love Affair med Anthony (från "& The Johnsons") som sångare. Bevisar tesen source first, den skivan låter nog bra på vad som helst!

Måste nog låna hem en Sneaky och skaffa mig ett eget intryck, det är sällan en Linn-apparat får så skiftande omdöme.

/ B

Post subject:
PostPosted: Sat Aug 30, 2008 16:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bill50x wrote:
Om han menar att Sneakyn slår min Mimik alla dagar i veckan (vilket även SB´n gör) så har jag svårt att se att beskrivningen "tunnt, rått och hårt" som specviellt adekvat. Om det nu inte är så att jag och Erik föredrar helt olika kvaliteter i återgivningen.
Du har låst dig på "tunnt, rått och hårt" och drar växlar på det utan att förstå att Erik jämfört med en av de bästa (om inte bästa) CDspelarna.
Jag har kört en Sneaky hemma hos mig o JA, jämfört med min DS är faktiskt Sneakyn "tunn, rå och hård".
Men, Sneaky är ett KLIPP hänsyn taget till priset.

Post subject:
PostPosted: Sat Aug 30, 2008 18:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Från att ha gått från Ikemi till sneaky måste jag säga att jag alla dagar i veckan väljer sneakyn som ett mer musikaliskt alternativ. Ikemin har jag aldrig varit missnöjd med. Visst det finns alltid bättre men för de pengarna vad en sneaky kostar kan man inte annat än vara nöjd.
"Tunnt rått och hårt"... Jämför man med en klimax ds så kan jag förstå den bedömingen. Jämför man med Ikemin skulle jag beskriva produkten med" Musik glädje och användarvänlighet."
De nya DS produkterna har verkligen höjt rippan för Digital återgivning oavsett vilken prisklass man väljer :) ]

Post subject:
PostPosted: Sat Aug 30, 2008 18:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Pär wrote:
De nya DS produkterna har verkligen höjt rippan för Digital återgivning o]
Exakt! :D

Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00