Erik wrote:
Med tanke på att min referens är en trippelfemma så kanske Sneakyn är bättre än allt du haft hemma?
Jag vet inte vad en trippelfemma är men min poäng är att jag även bryr mig om ljudet - inte bara musikaliska kvaliteter. För även den ljudmässiga delen innebär kvaliteter när det gäller att
återspegla ett musikaliskt skeende. Det handlar inte bara om att följa melodin, att "stampa takten" - utan även att höra en flöjt som en flöjt och inte som en synt. Hur mycket det än svänger om den syntliknande flöjten. Det handlar om egenskapen att förmedla rummet.
En apparat som låter "tunnt, rått och hårt" är ur min synvinkel totalt diskvalificerad för seriös musikåtergivning.
Vad jag har haft hemma hör inte hit. Om din beskrivning av Sneaky´n är någorlunda balanserad så är det en skitapparat som möjligen duger för bakgrundsmusik i köket.
Nu tror jag inte att det är så och mitt förra inlägg var ingen kritik mot din åsikt. Vad jag ville ha sagt är att vi alla värderar olika saker inom ljudåtergivning och att vi ska ha det i åtanke när vi uttalar oss om prestandan hos olika apparater.
Måhända uttryckte jag mig okänsligt eller odiplomatiskt, i så fall ber jag om ursäkt.
/ B