selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 00:29

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Multifjärr Unidisk SC
PostPosted: Fri Aug 22, 2008 14:09 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Hej
Linns fördelar må vara många men att hålla ihop familjesämjan genom att leverera en användarvänlig fjärrkontroll tillhör en eftersatt avdelning inom Linn. Fjärrkontrollen till en SC har en design och funktion som inspirerats av Amiga vågen -80 talet. Nog om problemet.

jag tänker lösa detta med att hitta en multifjärr och vill veta om det finns sådana som kan hantera den bläddringsfunktion som används för att få fram källorna (dig 1-4) med motsvarande knapptryck med "dig-knappen".

Tacksam för svar ...resten av familjen hälsar också :twisted:

Jöran

Post subject:
PostPosted: Fri Aug 22, 2008 16:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag hänger på här...

Kan Logitechs stora fjärris användas med behållning både till mina LK-lådor (Mimik, Pekin, Kairn) och till SB? Det skulle passa min syn bättre att ha displayen nära och passa min lathet bra att ha bara en fjärris :-)

Edit: alla tre linn-apparaterna finns i Harmony-databasen, då borde det väl fungera? Och det borde absolut fungera med Logitechs egna SB, eller?
Image

/ B

Post subject:
PostPosted: Fri Aug 22, 2008 17:47 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

...har undersökt funktionen i nämnda "plastben" och kan glädjande konstatera att det finns en knapp som nollställer snurran för val av källa och då borded et kunna gå vägen med att låta en "modärnare" fjärrkontroll ta över uppgiften. Tänk vad skönt det ska bli när vi sitter där i det mörklagda rummet med en upplyst fjärrkontroll med knappar utformade för en vuxen människas fingrar. Har tittat lite på Philips Pronto 9200 ...har någon annan något förslag?? :shock:

J

Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00