Tendaberry wrote:
Hade samma tankar med min SAAB för många år sedan, men en hifi-handlare berättade att de fabriksmonterade apparaterna ofta kräver högtalare med en viss impedans för att det skall låta bra. Detta eftersom dagens system ofta har upp till 7 el. 9 kanaler och förstärkare och högtalare är noga anpassade för varandra.
Kan alltså vara värt att kolla innan du sätter igång.
Impedamsen är inga problem då hemma högtalare oftast har högre impedans än typiska bilhögtalare som de vill köra på väldigt låg impedans för att kräma ut så mycket effekt som möjligt. men det är inga problem att köra 8 ohm istället för 4 ohm som är det vanliga på bilhögtalare ofta parallell kopplade ner till 2 ohm eller till och med 1 eller 0,5 ohm fruktansvärd last för vilket slutsteg som helst de riktigt låg ohmiga lasterna kör de ofta på basen.
Problemet är lådvolym eventuell hållbarhet i miljön de skall in i polyproplen högtalare klarar det om bara lådvolym stämmer hyffsat skall du ha rätt frekvensgång måste den stämma exakt, sedan kan det bli problem med timing mellan elementen men det problemet har man oavsett.
_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.
http://www.pokerstrategy.com/uV389J