Dammar av en gammaltråd, som jag vill ge lite synpunkter på innan den faller helt i glömska.
Lånade hem ett par ninka som, tro det eller ej, stannade i min lägenhet
Är helt sjukt nöjda med dem, och det som slår mig var dag är hur fantastiskt vackra de är!
Tillsammans med min Arcam-setup låter det riktigt fint, men har fått smakprov på hur det skulle kunna låna när jag var hemma hos JKPN och fick lyssna på hans Linn-rigg.
Alltid lika svårt med lyssningsintryck, och speciellt när det gått lite mer än en månad, men ska försöka. Det fanns vissa, mycket uppenbara aspekter, som inte faller i glömska så lätt
Satt hemma hos mig och spelade några skivor för att ha dem färskt i minne, och stack sedan över till JKPN och lyssnade.
Vi spelade Tori Amos, Judas Priest, Leonard Cohen, Metallica m.fl.
Det som slog mig gång på gång, när jag försökte (i minnet) jämföra hur det lät med hur det låter hemma hos mig, var att jämförelser inte var intressant. Hos mig låter det Hi-fi.. fint, tillrättalagt, dynamiskt och alla de där fina orden. Hos JKPN fastnade man i musiken på ett helt annat sätt
Det jag gillar med Linn, är att man slipper beskriva hur det låter med massa fina hifi-ord, utan kan damma av skrönan "det låter som musik"
Lånade hem en Majik cd för några veckor sen, och det vara samma musikalitet där.
Summa sumarum, Linn är märket för mig
Vill även tacka JKPN för demon, god öl och gott tilltugg!