selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 01:47

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 131 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 59 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 00:15 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

fredde wrote:
Enligt Peter på ToT är cd:n i Unidisk SC betydligt bättre än en Ikemi. Det var där de stora skillnaderna låg sade han då jag var på demo där för ett tag sedan. Måste säga att jag är jäkligt imponerad av denna apparat. Den saknar alla negativa saker som jag irriterar mig på cd mediet på de cd-spelare jag hittills lyssnat på innan denna apparat. Känns som om jag kommer att investera i en Unidisk framöver... :)
Tror inte på det förrän jag testat :twisted:

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 00:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Evert Westman wrote:
fredde wrote:
Enligt Peter på ToT är cd:n i Unidisk SC betydligt bättre än en Ikemi. Det var där de stora skillnaderna låg sade han då jag var på demo där för ett tag sedan. Måste säga att jag är jäkligt imponerad av denna apparat. Den saknar alla negativa saker som jag irriterar mig på cd mediet på de cd-spelare jag hittills lyssnat på innan denna apparat. Känns som om jag kommer att investera i en Unidisk framöver... :)
Tester på High Fidelity har visat samma sak av det jag hört från de som varit där och lyssnat.

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 00:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

fredde wrote:
Evert Westman wrote:
fredde wrote:
Tester på High Fidelity har visat samma sak av det jag hört från de som varit där och lyssnat.
O sen är en riktig Unidisk ÄNNU bättre, det är väl underbart :D

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 00:51 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag har testat Unidisk SC mot Ikemi och tycker att Ikemin står som vinnare. Det är dock svårt att jämföra dessa två spelare för att de låter rätt olika. Jag tycker att Unidisk SC spelar mer som vilken HIFI som helst och inte på stiltypiskt Linnmaner.

Är det livekänsla man är ute efter står sig IKEMI bäst!

Detta är självklart en smakfråga och man bör själv noggrant jämföra i sitt eget hem för att få rätt känsla för vad som är bäst.

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 00:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ogcnisse wrote:
Jag har testat Unidisk SC mot Ikemi och tycker att Ikemin står som vinnare. Det är dock svårt att jämföra dessa två spelare för att de låter rätt olika. Jag tycker att Unidisk SC spelar mer som vilken HIFI som helst och inte på stiltypiskt Linnmaner.

Är det livekänsla man är ute efter står sig IKEMI bäst!

Detta är självklart en smakfråga och man bör själv noggrant jämföra i sitt eget hem för att få rätt känsla för vad som är bäst.
Är inte förvånad över att det råder delade meningar on SC. Ska man uppgradera så ska det va ett stort lyft o har man Ikemi så är kanske inte en SC rätt väg...

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 01:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har inte hört sc ännu har bara hört uni 1.1 och den låter iallafall fantastiskt för att vara digital. får man bara ett bra betalt jobb iframtiden så kanske det kommer hem en sådan.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 09:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

En sak kan jag i allafall konstatera. Unidisk SC krossar kombinationen Ikemi + Kolektor ljudmässigt. Det är grymt eftersom båda kombinationerna ligger i ungefär samma pris.

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 10:30 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag kan garantera att en Unidisk SC inte krossar kombinationen Ikemi - Kolektor. Jag tycker att det finns saker som systemen gör bättre och sämre.

Att prata kross i sammanhanget visar på en stor okunskap inom området HIFI.

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 10:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

fredde wrote:
En sak kan jag i allafall konstatera. Unidisk SC krossar kombinationen Ikemi + Kolektor ljudmässigt. Det är grymt eftersom båda kombinationerna ligger i ungefär samma pris.
En rolig utveckling!
Nu när LINN har släppt budget modell av Unidisk (nåja) o försteg (exotik) så väntar vi på budget Akurate (svårt att bygga bra billiga högtalare iom hantverket iof men en ny espek kanske?) OCH FRAMFÖR ALLT på budget SHAKRA stärkare :)

En 5 kanalig shakra vore inte dumt!

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 10:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ogcnisse wrote:
Att prata kross i sammanhanget visar på en stor okunskap inom området HIFI.
Vad? Detta får du gärna utveckla :!:

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 11:04 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Unidsik SC må vara bättre än kombinationen Ikemi - Kolektor, men det är verkligen inte någon kross.

En ny Ikemi - Kolektor spelar mycket bra!

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 11:07 
Site Admin
Site Admin

Evert: Skynda iväg och låna hem en unidisk nu så vi får höra din åsikt i frågan också! 8)

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 11:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ogcnisse wrote:
Unidsik SC må vara bättre än kombinationen Ikemi - Kolektor, men det är verkligen inte någon kross.

En ny Ikemi - Kolektor spelar mycket bra!
Jag tycker Ikemi + Kolektor hamnade långt efter. Med tanke på prisskillnaden mellan produkterna tycker jag helt klart det handlar om kross. Det var inga små skillnader på demonstrationen jag var på. Men det är min upplevelse av det hela. Har du en annan åsikt är det bra att du skriver den men för att hålla en god stämning på forumet föreslår jag att du undviker liknande uttryck som du använde ovan. Ta istället upp en diskussion om det du inte håller med om :!:

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 12:14 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag tycker verkligen inte att det handlar om kross.

Jag testade kombinationerna med aktiva 5125 och Espek hgt. Vilka förstärkare och hgt använde Ni i testet?

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 12:32 
ogcnisse wrote:
Jag tycker verkligen inte att det handlar om kross.

Jag testade kombinationerna med aktiva 5125 och Espek hgt. Vilka förstärkare och hgt använde Ni i testet?
Jag använde Akurate 242/2250 när jag jämförde Ikemi/Kolektor och
Ikemi/Kairn mot SC.

Ikemi/Kairn (ej senaste version av Kairn) var KLART sämre än SC.

Ikemi/Kolektor handlade om två helt olika nivåer, SC var sååå mycket bättre.

Post new topic  Reply to topic  [ 131 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 59 Next

All times are UTC+02:00