Ok sen vände vi 180 grader och lyssnade på GamuT CD3
och medhavda Musical Fidelity prylar (Pekka fyll i vad det var vi lyssnade på) Högtalarna var GamuT L5.
Vi spelade lite olika musik allt från Country, Elvis till trash metal
Det lät både bra och dåligt (glöm inte att förväntningarna är högt uppskruvade när vi pratar om grejer för 300K).
För att sammanfatta så var det bra tryck med det lät lite segt
Nåväl byte till GamuT försteg och slutsteg som Pekka skrivit om ovan. Skillnaden var inte subtil allt blev bättre och med mer drag och bättre tune mer av allt. Men på gränset till att spela lite för "på" det blev nästan så att man blev stressad. Antagligen gjorde det bättre försteget och slutsteget att bristerna hos källan blev tydligare det var därför det blev lite för mycket av det goda ibland.
Vi bytte till en Marantz CD-spelare och det blev mer behagligt att lyssna på men samtidigt lite tråkigare. Vi funderade på att koppla in Movien i GamuT systemet om det hade gått på ett vettigt sätt så hade det förmodligen låtit kalas. Jag är säker på att det skulle bli riktigt bra med Akurate DS eller någon annan bra källa. Glöm inte att vi pratar försteg och playback för 300k
Hursomhelst blev jag väldigt imponerad av GamuT slutstegen/försteget åtminstone i jämförelse med MF. Sen var GamuT L5 en väldigt positiv upplevelse. kanonsnygga och välljudande.
Insnöad som man är skulle jag nog ändå välja Linn åtminstone fram till högtalarna. I Pekkas fall skullle det då kunna bli:
Akurate DS
Exotik +DA
Klimax Solo
GamuT L5/L7
Uppgraderingar efter det skulle vara
Klimax DS
Klimax Kontrol
Jag kan dock tänka mig ett dussin andra alternativ varav några involverar demoex av Komri