Hej,
Jag började min Linn-bana dagen då spårvagnen krachade in i ett hus 1992. Jag GICK förbi Tonläget och blev genast nyfiken.
Just nu ser anläggningen ut så här: , LP12, Trampolin, Lingo2, Linto, Klyde B, Kinos, Unidisk 1.1, 2250, 5125, Aktiva Kaber och bakhögtalare Unik som drivs av ett LK100.
(Bilderna borttagna temporärt)
Historia:
Efter att tidigare ha skaffat en Pioneer A777 stärkare och PD9700 CD (sedemera snodd) märkte jag att jag oftast demade anläggningen med min Thorensgrammofon. Konstigt? CD skall ju vara mycket bättre?
Jag var ute efter en ny pickup! Släpade min Thorens till Tonlaget och kom hem med en Axis.

Den följdes av en Pretek och senare Kairnförsteg. Jag skaffade ett par rätt goa Technics högtalare som dock inte alls lät bra i min sista gbg lägenhet. Inte heller Keilidh lät bra utan bäst var Kaber (ovan budget) det blev den precis inkomna Keosa den gången. Som Slutsteg skaffade jag Electrokompaniet AW100.
Sedan följde en LP12:a inköpt i Worcester på en semsterresa i London med vändande tåg och frugan på shoppingtur.
I Stockholm märktes det att något var fel, Electrokompaniet ut LK280/SPARK och Mimik in, wow vilken timing!
Keosa gjorde sig inte riktigt i mitt nya vardagsrum så de ersattes av Aktiva Kaber med 3xLK100. Mycket bättre, men lite av timingen jag hade med LK280/SPARK fattades.
Efter detta har Mimik ersatts av Sony X77ES (moddad) som har ersatts av Arcam DV27A som har ersatts av Unidisk 1.1.
Gick till Ljudkompaniet och ville byta element i mina Kaber, fick inte det utan beställde Exotik samt 5125 istället. Var tvungen att köpa en Tunebox från Ebay till Kabrarna för att kunna använda 5125 samt givetvis löda om högtalarkablarna. Nu är alla LK100:orna ersatta av 5125 + 2250. (Körde på 5105 ett tag på bas vilket var mycket rappare än LK100)
Har nu blivit med Kinos istället för Exotik. Tar TV-signalen i komponentformat från en Samsung dt850-PV viket fungerar bra med Kinos.
Har precis uppdaterat diskanterna i Kabrarna till Ninkaversion vilket gav ett stort lyft jämfört med 015/5.
Kör 038/2, 007/4, 007/2 (diskat/mllan/bas).