Stephan wrote:
Quote:
Nix. Ytterligare en önskan är att man inte bara kan tappa av signalen från försteget utan att man också kan skicka en extern signal till slutsteget. På så sätt kan man använda apparaten även till aktiv drift med ett externt delningsfilter (eller om ett filterkort får plats i Classic DS).
Detta förstår jag inte riktigt, man skulle alltså använda den enbart som slutsteg och med externt delningsfilter?
Kan du ge något praktiskt exempel på en sådan lösning.
Inte enbart som ett slutsteg. Källorna används som vanlig men man tappar ur signalen från försteget (pre out) och vidare till ett delningsfilter alternativt slutsteg med inbyggt delningsfilter.
1) Har man ett separat delningsfilter har det en utgång per register och dessa kopplar man till de slutsteg man vill använda. Och då kan det vara praktiskt att kunna använda det inbyggda slutsteget i Classic´en.
2) Har man ett slutsteg med inbyggt delningsfilter kopplar man pre-out dit och sedan avsedda högtalare till slutsteget. Sedan loopar man signalen tillbaka till Classicens slutsteg men då kan det bli lite knepigt med den elektroniska delningen. Antingen får man ha ett externt sådant alternativt måste Linn tillhandahålla kort för montering i Classicen.
Personligen har jag inga bekymmer eftersom jag använder ett externt delningsfilter anpassat till mina högtalare. Så för mig gäller alt 1.
/ B
Edit: PS. Det kan finnas ljudmässiga fördelar med att vid en uppgradering "hoppa över" det inbyggda slutsteget i Classicen. Den inbyggda nätdelen behöver ju inte driva ett slutsteg utan enbart källorna och försteget, vilket i sig kan ge bättre ljud.