selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 15:14

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Serienummer
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 12:49 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Alla LINN produkter har ju oftast ett serienr som man ofta ser nämnas i säljesannonser o dyl.

Min dumma fråga är vad jag har för nytta av det? Kan man någonstans söka vilket produktionsår som ett serienr motsvarar eller är det bara om man jämför 2 olika produkter? Den med högre serienr borde vara nyare..

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 13:03 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

I denna tråd finns det länk till en sida med revisioner och tillhörande serienr för de flesta linnprodukter.

http://forum.selleri.de/viewtopic.php?t=418

/Mattias

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 13:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Man kan också mejla eller ringa Linn och fråga om när produkten tillverkats, om den varit inne för reparation hos Linn och vad de i så fall gjorde, samt inte minst om den finns i deras register över stulna apparater

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 13:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ibland så kan butikerna ha extra info uppdateringar och ändringar. Men man kan även kontakta Linn då kan du få tillverknings datum och andra uppgifter kanske om det blivit uppgraderad eller reparerad.

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 24, 2008 12:24 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

En liten känga åt Linn för att de inte har en komplett förteckning över serienummer på sin hemsida. Inte heller de andra sidor jag hittat har en komplett förteckning. Min gamla Axis var t.ex. mycket svår att tidsbestämma utifrån serienummer. Naim däremot har en imponerande förteckning på sin hemsida som gör detektivarbetet tusen gånger lättare.

/Per

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 24, 2008 16:11 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

P D F Björck wrote:
En liten känga åt Linn för att de inte har en komplett förteckning över serienummer på sin hemsida. Inte heller de andra sidor jag hittat har en komplett förteckning. Min gamla Axis var t.ex. mycket svår att tidsbestämma utifrån serienummer. Naim däremot har en imponerande förteckning på sin hemsida som gör detektivarbetet tusen gånger lättare.

/Per
Ja man kan väga för och nackdelar. Jag har personligen sluppit några nitar när jag har handlat på ebay och frågat om serienummer till prylarna. Ibland får du inget och kontakten avbryts, i andra fall så får du ett nummer som inte stämmer överhuvudtaget. Men visst hade det varit mumma med en hel databas som man kunde scrolla igenom :D . Fast jag föredrar nuvarande system, och dom är hjälpsamma på Linn om du bara ger dom lite tid :D .

/lars

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00