selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed May 14, 2025 09:25

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: uppgraderingar på gång
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 10:13 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

köpte i samband med senaste inbyteskampanjen integrerade majik-i och är supernöjd. så nu känns det som om det är läge att uppgradera cd och högtalare. just nu det lutar åt ninka, även om majik 140 kanske är det uppnbara valet. men av olika anledningar så går jag förmodligen på ninka. sedan tänkte jag mig majik cd, och undrar därför lite vad folk här på forumet tycker om den (både ljud- och prismässigt).

/kristoffer

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 10:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

OM nu Sneaky DS är bättre så tycker jag att det vore helt galet att köpa Majik CD. Vänta för allt i världen med att köpa CD spelare!

EDIT: Sneaky, inte Knekt...

Last edited by henriklh on Sun Apr 13, 2008 11:01, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 10:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Dessutom får man en nästan ny, avsevärt bättre (Unidisk 1.1 el. Akurat CD), spelare till nästan samma pris som en ny Majik CD. Om man nu envisas med att vilja kunna spela CD-skivor.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 12:25 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

jo, har ju resonerat kring detta nu ett tag och mina funderingar har väl gått ung. i samma banor. har iaf bestämt mig för att inte hoppa på ds-tåget eftersom jag inte har någon lust att hålla på med externa hårddiskar, allt extra förfulande kablage, mjukvaruuppgraderingar hit och dit, gui, styraparatur och gud vet vad som tillkommer osv osv.

visst vore det kanske vettigast att invänta ett klipp på begmarknaden, men ibland har man ju liksom ingen lust att vänta liksom :D. jaja, vi får se vad som händer. börjar kanske med ett par ninka då och avvakar lite vad gäller cd.

/kristoffer

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 12:47 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Hejsan!

Jag tänker väl lite i samma banor - då jag själv har Majik-I fast med Kataner redan. Akurate CD beg. har lockat men jag har hittls väntat. Jag skulle inte köpa en ny Majik CD idag, det verkar väldigt oekonomiskt. Beg. Akurate CD om du vill ha en Cd spelare i den prisklassen (Och liksom jag inte känner för att hoppa på DS tåget riktigt än)

LP är inget att tänka på eller hade du en Lp spelare?

Majik-I är en mycket bra förstärkare i prisklassen!

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 12:55 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Jag resonerar ungefär som dig griedl. Någon DS med tillbehör är inte aktuellt ännu i alla fall. I framtiden kanske det blir enklare att hålla på med "DS-konceptet" också för en som inte är intresserad av datorer till annat än lite surfande. Fortfarande finns CD-spelare som är bra även om DS verkar vara bättre ljudmässigt. På sikt finns kanske ingen återvändo men det är nog ett tag till dess. Jag tycker det finns många bra alternativ till en Majik-I exvis Majik CD eller en beg 2.1 så välj inte bort det utan att lyssna om nivån är tillräcklig. De blir ju inte sämre bara för att DS-spelare kommer och kanske är bättre. Det ända som kan hända är att andrahandsvärdet sjunker men under tiden kommer du att njuta av musik.

/Roger

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 14:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

jo, skivspelare har jag redan en som jag är nöjd med. däremot har jag en mimik som inte är riktigt lika nöjd med, även om den inte är dålig på något sätt i min mening.

har ju tjatat i tidigare trådar om att jag vill ha ett litet men bra system, och i.o.m. majik-i så blev ju detta möjligt (skivspelarare, cd och en förstärkare med bra riaa). det vill säga nätt och rätt :D. tror jag gör så att jag skaffar ett par ninka och inväntar en beg. cd-spelare som känns rätt, då en ny majik cd faktiskt känns som överprissatt i dagsläge. lägger väl en förfrågan på "köpes" helt enkelt.

/kristoffer

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 14:24 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Glöm inte Ikemi, lika stor som mimik men otroligt mycket bättre. Väldigt bra cd-spelare som jag är kanonnöjd med... Verkar dessutom som om det kommer ut en del beg. exemplar för mellan 7-9 k nu, ruggigt prisvärt med andra ord. Jag skaffade min för tre veckor sedan och är som sagt kanonnöjd. Känns som en spelare man kan leva med i några år tills dess att ds känns mer rätt, just nu så skrämmer både det ena och det andra bort mig iallafall.

//Joey

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 14:29 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Kan också säga att jag kör Ikemin tillsammans med ett par Ninkor och ljuvlig musik uppstår. Underbara högtalare det där...

//Joey

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 14:32 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

ikemi är absolut en kanonspelare, men de nya är bättre :D. dessutom passar de utseendemässigt ihop med majik-i (har förstärkare och cd på varann).

/kristoffer

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 15:11 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Såg din köpesannons och insåg att mitt svar inte var särskilt aktuellt... Men Ninka tycker jag nog att du ska köra på, om du nu inte vill gå på Majik 140 direkt. Jag valde dock bort 140 dels pga priset och dels pga jag vill gå aktiv så fort som möjligt och ninkorna ska ju vara underbara aktivt vad jag hört från andra...

//Joey

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 15:49 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

nej, jag kommer att som du välja ninka. blir billigare i både inköp och eventuell framtida aktivering. tycker faktiskt inte att det är en ekonomisk kompromiss i egentlig mening vad gäller prestanda (tänker på majik 140) då ninka är en så pass bra högtalare. dessutom får jag ju på sätt mer pengar till källan.

/kristoffer

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 15:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Å andra sidan verkar den allmäna uppfattningen vara att passiva Majik 140 ändå är ett rejält steg uppåt jämfört med aktiva Ninka. Så har man pengarna och funderar på aktiva Ninka eller passiva Majik 140, så är nog frågan om inte Majik direkt kan vara en bättre väg att gå.
JKPN wrote:
Men Ninka tycker jag nog att du ska köra på, om du nu inte vill gå på Majik 140 direkt. Jag valde dock bort 140 dels pga priset och dels pga jag vill gå aktiv så fort som möjligt och ninkorna ska ju vara underbara aktivt vad jag hört från andra...

//Joey

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 16:03 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

En beggad Majik CD hittar du säkert för under 20´ om du bara har lite tålamod och det kommer du att bli nöjd med. Jag håller dock med Ulf om Ninka som jag i och för sig aldrig har gillat. Gå på Majik 140 passivt istället eller möjligen Katan om du vill komma billigare undan. De finns ju också begagnat ibland. Fungerar också mycket bra ihop med Majik-I.

/R

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 16:14 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

jo, det kommer nog att bli bäst om jag väntar med spelaren till rätt begagnad dyker upp. vad gäller högtalare så är ju 140 klart bättre, men eftersom jag verkligen gillar ninka och dessutom tycker att de ser bättre ut (tycker faktiskt att 140:orna ser en aning vulgära ut :roll:), och vikten utseendet på prylarna tycker jag är klart viktigt. vill att anläggningen ska vara en del av och smälta in i rummet och inte vara dominerande.

Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00