sportbilsentusiasten wrote:
muIder wrote:
Mitt tips till dig är att satsa på Linn när det kommer till musik i stereo men så fort du vill få en lika bra upplevelse när det gäller film så satsa på nåt helt annat som källa.
FEL!
Upplevelsen av film är mycket ljudet. En 1.1 är helt fantastisk på att göra filmer intressanta/gripande/skrämmande.
Var på bio i helgen o man vill bara gråta åt skiten...
Hur kan du säga att det är FEL!, läste du verkligt vad jag skrev eller högg du direkt då jag rekommenderade ett annat märke än Linn? Det jag ville ha sagt var att som källa för filmvisandet (pixlar, uppskalning, färger, HDMI, progressiv etc etc) så finns det betydligt bättre och framförallt billigare alternativ. Filmen blir än mer gripande/skrämmande och intressant om man har bra bild. Film kan du se utan ljud men du kan inte se "film" med enbart ljud.
Sen om du sitter på bio och längtar hem till din Linn-anläggning är en helt annan sak. Att gå på bio och att sitta hemma och se film är två helt olika saker.
Det här var inte något påhopp på dom som äger Unidisk utan det var en rekommendation till någon som ska köpa sina första Linn prylar, jag berättade mitt sätt att se det hela.
/Lars