Quote:
Edit: Såg nu att du inte hade någon cd spelare. Det är nog vettigt att lägga största krutet på någon begagnad Cd spelare t.ex Genki/Ikemi + Ninka och uppgradera förstärkarsidan efterhand. Kolektor -> Kairn o.s.v...
Min tanke är just att förvärva en bra källa så småningom, gärna en ikemi men genki skulle funka det med. Det är därför som jag inte vill lägga hela pengen på exempelvis 5103 (även om den var billig ed) + ett slutsteg. Som jag sa så ska lp också komma in i bilden, begagnad eller ny får vi se, men allt kostar pengar och då skulle ett externt riaa också ta sin beskärda del av budgeten.
Och jag är beredd att lägga en liten merkostnad för att köpa från handlare, alltid kul att få en personlig kontakt hos en handlare och kan vara bra senare om man skulle vilja byta in något. Garanti osv känns också som en extra säkerhet, speciellt när man inte är så värst insatt själv (än...).
Quote:
Vad har du för grejer just nu?
Hm, ingenting skulle jag svara instinktivt. har en gamal marantzrigg från sent 80-tal med no-name högtalare. Stärkaren ser ut att vara i bra skick, cd'n likaså, far har haft grejerna sedan det var nytt. Jag är dock sugen på ett helt Linn-system och när detta erbjudandet dök upp så är det bra att fråga lite experter på området.
Hur mäter sig t ex en Classik Music (utan radio) mot kolektor-lk100-genki låt säga? Såg att det finns en ute för runt 5' nu. Kanske inte något jag överväger då jag vill ha separata men kul att höra...
Men priset är alltså inte hutlöst? Det kanske rentav är ganska ok? Som jag frågade tidigare; skulle det gå att få ner det ännu mer med hållbara argument? Ju mer jag får ner det, ju mer kan jag lägga på transport...
//Joey
Edit: stavning, radavstånd