selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 06:54

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri Mar 14, 2008 20:04 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag har en Unidisk 2.1 som fungerar klockrent. Har inga problem att läsa skivor e.t.c.

Som rubriken lyder......är det värt för mig att ta med mig spelaren 27 mil till Luleå för att göra detta? Jag har en mjukvara som vad jag kan tyda heter "RS 232" Vissa påstår ju att äldre mjukvaror har låtit bättre än dom nya. Så om den funkar bra, är det då värt besväret att uppdaera den?

Skall väl finnas ett antal nya uppdateringar efter 232?

Mvh
Jonas

Post subject:
PostPosted: Fri Mar 14, 2008 23:52 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

RS 232, det låter misstänkt som standarden för seriell dataöverföring, mjukvarunumren är en längre sifferkombination iaf för Uni SC.

Så här gör man för att kolla mjukvaruversionsnummer på en SC, kan det vara samma procedur på 2:1?

1. Press and hold the eject key until the words "User Options" appear on the display.
2. Press the eject key to toggle between "User Options" and "System Info". When "System Info" is displayed press the stop button to display the software versions. The stop and pause buttons take you back and forward through the System Information.
3. Once the H8 version is noted press the play button to exit this mode.
4. Check the version and upgrade as required.

Andra kan nog svara bättre på din fråga om det lönar sig. Linn helpline vet nog mer exakt vad som ågärdats i olika releaser om det gäller detaljer.

/P

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 26, 2008 12:40 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Nu har jag provat på detta sätt. Är ändå lite osäker om det är rätt siffror jag får fram. Lyckas heller inte hitta instruktionsboken, så den har jag ingen hjälp av.

Lyckas få fram två olika sifferkombinationer.

ESS S 152 0 223
H8S S 1150 217
Kan något av detta vara min mjukvara?

I sådana fall är det något som bör uppdateras, även om spelaren fungerar klockrent?

Mvh
Jonas

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 26, 2008 13:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Classic wrote:
ESS S 152 0 223
Det är 223 på den. Man bör uppgradera den till 227 eller gå tillbaka till 221 som anses bäst. Kommer inte ihåg vilken jag hade innan jag uppgraderade till 223 men jag var tvungen att göra den uppgraderingen pga att jag fick inte 5.1 utgången att fungera vid dvd tittande. Stödet för analoga 5.1 ut(med dvd) kom med någon software, jag vet dock inte vilken. Jag hade tänkt att uppgradera den till 227 innan jag sålde den till dig. Om du enbart kör med 2 högtalare kör på 221 annars vet jag inte. Skulle väl personligen tagit 227 då jag vet att analogt fler kanaligt skulle funka. Ni som testat både testat 221 och 227 är det någon skillnad på att spela skivor med defekter? Vet när jag uppgraderade till 223 blev det klar skillnad till det bättre.

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 26, 2008 14:06 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

OK! Tack för hjälpen Johan! Du borde ju veta vad du har haft i den... :D

Clas wrote:
Classic wrote:
ESS S 152 0 223
Det är 223 på den. Man bör uppgradera den till 227 eller gå tillbaka till 221 som anses bäst. Kommer inte ihåg vilken jag hade innan jag uppgraderade till 223 men jag var tvungen att göra den uppgraderingen pga att jag fick inte 5.1 utgången att fungera vid dvd tittande. Stödet för analoga 5.1 ut(med dvd) kom med någon software, jag vet dock inte vilken. Jag hade tänkt att uppgradera den till 227 innan jag sålde den till dig. Om du enbart kör med 2 högtalare kör på 221 annars vet jag inte. Skulle väl personligen tagit 227 då jag vet att analogt fler kanaligt skulle funka. Ni som testat både testat 221 och 227 är det någon skillnad på att spela skivor med defekter? Vet när jag uppgraderade till 223 blev det klar skillnad till det bättre.

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 26, 2008 18:59 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Du kan ju också pröva att själv installera mjukvaran med hjälp av att bränna ner filerna från denna eminenta tråd till CD (två olika...):

http://forum.selleri.de/viewtopic.php?t=4354

Då kan du jämföra mellan de två versionerna och se vad du tycker.

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00