don Tomaso wrote:
Kul och grattis du kör alltså utan försteg? Låter det bra? Btw det var ett tag sen du skrev i tråden så du får brodera ut dig lite om intrycken tycker jag 
Tack! Ja, jag kör utan försteg - direkt från Renew DS till C4200.
Lyssningsintryck har jag velat vänta lite med då det här med förutsättningar för provlyssning har förändrats ganska mycket senaste åren. Under första studietiden då jag gjort någon förändring i anläggningen kunde jag glatt sitta i flera timmar och bara lyssna och njuta, möjligen fick jag ha någon tanke i bakhuvudet att mina stackars korridorsgrannar inte skulle behöva komma och banka på dörren för att jag spelade tokhögt. Sen flyttades det till riktigt välisolerad lägenhet (antingen det eller så hade vi riiiiktigt snälla/blyga grannar) och då gick det ännu bättre att brassa på, iaf så länge flickvännen var på humör eller ute på annat. I höstas flyttade vi till hus och har ännu bättre förutsättningar att spela utan att det stör grannar, däremot har vi en dotter på ca ett och ett halvt år som ställer till det lite

Hon tokdiggar all möjlig musik så att spela är inget problem i sig, däremot så blir det lite svårare att kräma på lite mer - speciellt på kvällarna då hon somnat. Provlyssna på lägre volymer tycker jag ofta är svårt. Dessutom upplever jag att det är lättare att utvärdera en ny källa över en längre tid - dels för att det känns som ett naturligare sätt att känna efter på, och dels är jag rätt dålig på att identifiera musikaliskt flyt i en tvåminutersjämförelse. Rent tonalt tycker jag sällan det är någon större skillnad mellan digitala källor av någorlunda vettig kvalitet.
Ikväll sitter vi och rundar av mors dag med att softa i TV-/stereorummet. Jag har haft lite olika musik i spellistan och suttit och försökt läst bok under tiden. Jag har hunnit med två sidor på en halvtimme. Kommer på mig själv med att sitta och vilja sjunga med istället för att läsa. Frun börjar nynna alltsomoftast också. Nu vore det iofs fel att påstå att vare sig hon eller jag suttit och nynnat till musiken tidigare heller, men så här svårt har det inte varit att försöka koncentrera sig på annat

Det som står ut är flytet och lugnet, vilken pondus allt framställs med. Påminner mig lite om då jag gick från en halvbra Pioneer-spelare till Ikemi för en hög år sen. Från att musiken liksom pressades fram till att den spelades med en sån självklarhet att man inte kunde ifrågasätta den.
Med andra ord - jag är väldigt nöjd! Jag lyssnar på mer musik och njuter mer av det än tidigare, och det är väl det ultimata målet.