Tja, då var allt på plats, och nu är även systemet omgjort till ett rent 2-kanals system vilket svider en del då HTPC inte kan leva upp ljudmässigt i närheten av uni sc, men bildmässigt blev det ett klart lyft vilket var en positiv överraskning.
Nåväl, jag förstod ju att bioupplevelsen skulle få lida p.g.a förbättringen som är gjord i 2-kanal, men jag kommer att skaffa en uni 2.1 senare för med HTPC som ljudkälla till film kommer jag inte att stå ut.
Därför köpte jag en Exotic +DA för att kunna uppgradera till bio igen senare.
Vad har då hänt, ja allt är helt enkelt så mycket bättre, alla skivor har lyft, vissa mer andra mindre, det som är intressant är att det är skivorna som var svårast som har lyft mest vilket känns mycket bra eftersom det utökar lyssningsutbudet ganska rejält.
Rent praktist är DS framtiden, samlingsskivorna fick en helt ny betydelse eftersom det går att sortera efter artister vilket gör att man snabbt kan spela 1 låt från samlingsskivan som man annars inte skulle ha orkat sätta i en vanlig cd spelare för att spela en låt och sen byta skiva.
Tyvärr så lämna Linn gui en del att önska i användarvänlighet, man får ju hoppas att det blir bättre i framtiden.
Jag har två möjligheter att styra DS:en, antingen direkt på HTPC eller med laptopen, inget av det känns optimalt men det kommer att vara lösningen till det kommer ett riktigt bra alternativ.
DS:en samt HTPC:n och laptopen är kopplad på ett separat nät med router uten kontakt med de andra datorerna eller internet i hemmet.
Till sist lite nya bilder:
En och annan funderar säkert på färgvalet av de nya produkterna, vilket vart en miss p.g.a allt skulle vara svart från början, men då fanns det ingen svart begad Exotic och då valde jag att även ta Ds i silver eftersom slutstegen står näst i tur att bli utbytta mot antingen A4200 eller M6100.