ed wrote:
Du skriver att det var mycket enkelt att installera den, du nämner något att du har kopplat den i en linuxserver osv.... För mig är det där lite överkurs och det måste väl vara du har gjort denna medieserver först för du koppla in den?
Ja, jo, det är klart. En mediaserver behöver man ju, och det hade jag redan installerat (och fyllt på med några skivor). Blev ändå imponerad över hur lätt det gick, inte minst för att jag inte alls använder den föreslagna programvaran. Verkligen trevligt att Linn valt att följa en standard!
ed wrote:
När den värsta lyckoruset har gått över angående den nya DS:en så är jag nyfiken om du kunde jämföra att ha den på din Harmonyhyllan och sedan ställ den på golvet eller annan hylla om du har det och se hur mycket ett bra hyllplan eventuellt gör inverkan på en digitalprodukt.
Jag blir mycket förvånad om DS:en skulle visa sig vara markant mindre känslig än andra apparater, men visst kan man testa.

Jag har nyligen jämfört de två Harmoni-varianterna (Oden och Mimer) och störst skillnad upplevde jag att det var med Lingo, vilket kanske inte är vad man väntar sig (då det "bara är en nätdel" som inte har några rörliga delar).