Ayn wrote:
Ja, det gör de. Men det går inte att komma ifrån att det måste få kosta om det ska smaka. Enligt min erfarenhet kan man visserligen hitta en hel del trevliga kompromisser i billiga spelare, men riktigt nöjd lär man inte bli.
Därför tycker jag egentligen att det är BRA att Linn inte prånglar ut något som är billigt men inte särskilt bra. I en ideal värld skulle de ju naturligtvis göra en spelare för en tusenlapp som spöar allt på marknaden, men det funkar liksom inte så...
Men om det måste kosta om det ska smaka så borde de ju inte ha gett ut någon classik då, för den kan väl ändå de flesta som är fast i hifiträsket anse har vissa brister även om jag tycker den är det näst mest prisvärda som Linn har gjort...
Om man utgår från första movie di:n, skalar av förstärkaren och struntar helt i cd-ljud (ok den måste ha hyfsat ljud för att vara bra dvd-spelare men hypotetiskt...) fem-kanaligt slutsteg och förförstärkare. Då borde man väl kunna hamna kring 10', eller

Visst har det gjorts kompromisser men den är ju prissatt så att den åtminstone kan hitta köpare som prioriterar stereoljud men vill ha dvd-spelare och resonerar som så att när man ändå har Linn rakt igenom så ser det ju bra ut med Linn-dvd i hyllan också...
För folk med stereofokus så kan vi ju nästan anta att movie di inte riktigt räcker till och då ligger alltså instegsmodellen på 45', det tycker jag är näst intill bedrövligt oavsett om det är med förförstärkare eller ej..