selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 17:59

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 132 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 59 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 01, 2008 13:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Snyggt!
O finfina skivor i hyllan

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 01, 2008 15:44 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

griedl wrote:
otroligt sjysst system! när en vän frågade mig häromdagen efter det i mitt tycke det ideala systemet så drog jag till med exakt det du har nu. snyggt uppställt, och resten av rummet är ju riktigt snyggt det med. gillar även att du inte ens verkar ha nån cd :D

/kristoffer
Nä någon CD blir det inte, däremot måste jag ju erkänna att det inte skulle vara så dumt med en DS som komplement till LP12!

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 02, 2008 02:33 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

kan bara hålla med! Otroligt snyggt :!: inte bara anläggningen utan även det övriga i rummet som möbler e.t.c.

Snyggt att ha lite trevliga och snygga LP skivor på tavellist. Funderar själv på något liknande mitt lyssningsrum :D

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 03, 2008 10:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jättefint både anläggning och hela rummet, njut av musiken hetsa inte med uppgraderingar du har ju en drömstereo som det är. :) Det var grymt snyggt med vita Majik 140 förlåt mina tvivel tidigare blev sugen själv. Frun gillade dom också skulle passa kanon till vår kommande fondvägg :wink:

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 03, 2008 11:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Diver skrev:
För mig så blev det ett stort lyft med akrylhyllan.

Teatime skrev: Lyft från.. trähyllan? Eller något helt annat? Har själv Quadraspires vägghylla med trähyllplanet, och det är bättre än allt annat jag testat, men de som hört akrylhyllplanet tycks mena att det är bättre.

Jag flyttade upp LP12 från en bänk från Ljudtema som är i metall med sand i benen. Vet ej hur skillnaden är från vägghylla i trä emot akryl. Ett hyllplan i akryl kostar 2000:-sek

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 03, 2008 14:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Trevligt att höra. Jag beställde faktiskt ett akryl-plan igår. :D

Om tolvan blir ens lite bättre för ca 2000 är det värt pengarna. Nästa steg blir att överväga Mimer.. :roll:

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 03, 2008 14:46 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

teatime wrote:
Om tolvan blir ens lite bättre för ca 2000 är det värt pengarna.
Vinylspelare i all ära - även vår Unidisk SC på ett akrylplan blev ett *oerhört* lyft från det coola 60-tals sängbord som tidigare fått vikariera som musikmöbel :oops: :roll: :wink:

http://www.davidmorin.se
Livemusik, föreläsningar och gitarrteknik.

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 03, 2008 16:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Diver wrote:
Diver skrev:
För mig så blev det ett stort lyft med akrylhyllan.

Teatime skrev: Lyft från.. trähyllan? Eller något helt annat? Har själv Quadraspires vägghylla med trähyllplanet, och det är bättre än allt annat jag testat, men de som hört akrylhyllplanet tycks mena att det är bättre.

Jag flyttade upp LP12 från en bänk från Ljudtema som är i metall med sand i benen. Vet ej hur skillnaden är från vägghylla i trä emot akryl. Ett hyllplan i akryl kostar 2000:-sek
Jag var inne på Pause i Stockholm och där gav dom en prisuppgift 3000 sek för akrylhyllan. Var såg du att man kunde få den för 2000 sek?

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 03, 2008 16:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det brukar tyvärr ofta vara missuppfattningar bland butiker och även hos
AudioActive (beroende på vem som svarar i tfn) som importerar QS när
det gäller vägghyllorna.

Det går att köpa lösa hyllplan och kompletta hyllor, se till att du får
prisuppgift på rätt pryl...

Detta skrev jag i en annan tråd här på Selleri förra vintern:
Quote:
Skrivet: Ons Feb 07, 2007 2:18 pm Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

ACRYL:
2.500kr för enbart hyllplan.
3.000kr för hyllplan med 4 ben/distanser.
3.700kr för hyllplan med väggfäste.

TRÄ:
1.200kr för enbart hyllplan.
1.700kr för hyllplan med 4ben/distanser.
3.000kr för hyllplan med väggfäste.

...allt enligt AudioActive idag.

/M
Som ni ser är prissättningen väldigt inkonsekvent... skumt! :?

/M

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 03, 2008 16:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ED skrev:
Jag var inne på Pause i Stockholm och där gav dom en prisuppgift 3000 sek för akrylhyllan. Var såg du att man kunde få den för 2000 sek?

Jag råkade ut för en olycka med hyllan så jag var tvungen att beställa ett nytt hyllplan. Jag köpte från Takt & ton i november. Endast hyllplanet kostade då 2000:- och ett hyllplan med spikes kostade 3000:- har man en vägghylla sedan tidigare så behöver man då bara köpa hyllplanet utan spikes. Vet ej om det är samma spikes till trä och akrylhyllan.

/Fredrik.

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 04, 2008 13:00 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

don Tomaso wrote:
Jättefint både anläggning och hela rummet, njut av musiken hetsa inte med uppgraderingar du har ju en drömstereo som det är. :) Det var grymt snyggt med vita Majik 140 förlåt mina tvivel tidigare blev sugen själv. Frun gillade dom också skulle passa kanon till vår kommande fondvägg :wink:
Nej ska väl ta det lugnt med uppgraderingarna, som sagt det låter riktigt bra nu! Men skulle jag göra en uppgradering så tror jag ett 6100 och aktiva kort skulle vara nästa steg. :) Eller vad tror ni?

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 04, 2008 14:05 
Site Admin
Site Admin

Grymt fint lyssningsrum du har, och vilken rymd! Min längtan efter hus blev extremt hög när jag sett dina bilder :?
linnist wrote:
Nej ska väl ta det lugnt med uppgraderingarna, som sagt det låter riktigt bra nu! Men skulle jag göra en uppgradering så tror jag ett 6100 och aktiva kort skulle vara nästa steg. :) Eller vad tror ni?
Ja det lär bli ännu bättre då, men om du inte har alldeles för mycket pengar på sparkontot ska du absolut vänta till sommaren då man väl kan anta att Linn kör sina aktiva kort-kampanj som de gjort senaste åren.

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 04, 2008 14:59 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Sony wrote:
Grymt fint lyssningsrum du har, och vilken rymd! Min längtan efter hus blev extremt hög när jag sett dina bilder :?
linnist wrote:
Ja det lär bli ännu bättre då, men om du inte har alldeles för mycket pengar på sparkontot ska du absolut vänta till sommaren då man väl kan anta att Linn kör sina aktiva kort-kampanj som de gjort senaste åren.
Har inte hört Majik 140 aktivt än, men det lär vara bra som f-n.
Jag tror precis som du C6100 + aktiva kort.

Var palten god på TA's?...

/Teuvo

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 05, 2008 11:58 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Lejonklou wrote:
Verkligen snyggt, Linnist!

Innan du tänker aktivering vill jag helt partiskt föreslå att du provar att koppla ett bättre grammofonsteg mellan LP12 och Majik I.
Har faktiskt också tänkt på att det vore bättre med ett Majik Kontrol (med bättre grammofonsteg) och 2 x 4100 men det blir för dyrt.
Men ett alternativ är ju att behålla Majik I och ha ett Slipsik 3 som grammofonsteg..

Tror ni att Majik I + Slipsik 3 + 6100 är ett mer välljudande alternativ än Majik Kontrol + 2x 4100? :?

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 08, 2008 00:00 
Site Admin
Site Admin

De inlägg som främst berört Quadraspires vägghylla har på begäran flyttats till tråd under Teknikavdelningen, LÄNK.
/ Sony

Post new topic  Reply to topic  [ 132 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 59 Next

All times are UTC+02:00