OTTO wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Att LINN inte rekomenderar att byta ut elementen är BRA pga garanti problem + att de kan bli stämda om det går åt pepparn...
Det var precis det dom inte gjorde.............svarade varken ja eller nej, och om installationen gjordes av en handlare så var det inga problem med garantin.
Fasen, jag skrev fel, BARA skulle det vara.. (inte BRA)
LINN befarar att om man gör det själv o det går fel, så får LINN problem med ev garantiärenden.
Sedan kan ju inte LINN "veta" om ett problem är relaterat till ett elementbyte eller inte (anta att tidigare ägare "grejjat")
Att de svarar varken ja eller nej är ju därför att det ÄR en förbättring men de INTE kan säja JA - mao har man friskrivit sig från ev problem.
Givetvis kan en LINN affär byta element, men då får affären "ta smällen"
Detta är en negativ konsekvens av att det är superlätt att stämma någon i USA (o en del andra länder)
Mitt företag (ja, jag jobbar där - inte ägare) har samma problem. Vi tvingas ha en massa "text" där vi friskriver oss från en massa idiotsaker... helkonstigt
