selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 23:48

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 22, 2007 02:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Inga jag skulle umgås med men jag förstår inte de negativa reaktionerna, dom verkade ju ha roligt. Spela roll om dom har det medan dom sorterar myror eller kliar varandra i arslet.

Finns nog gött om folk som har minst lika negativ syn på oss Linn-kufar som den folk får av guldöre-kufarna. Dom har bergis tråkigare än båda kuf-lägren.

Post subject:
PostPosted: Sat Dec 22, 2007 09:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

daniel.n wrote:
Inga jag skulle umgås med men jag förstår inte de negativa reaktionerna, dom verkade ju ha roligt. Spela roll om dom har det medan dom sorterar myror eller kliar varandra i arslet.

Finns nog gött om folk som har minst lika negativ syn på oss Linn-kufar som den folk får av guldöre-kufarna. Dom har bergis tråkigare än båda kuf-lägren.
BRA talat Daniel.
Har förvånats av den bitvis mycket låga nivån i denna tråd :?
De spydiga kommentarerna om dessa killar känns bara pinsamma!

Ta o fundera över varför det skulle vara viktigt att racka ned på "andra"...
Vad säger det om oss om vi tar på oss rollen att avgöra vilket som är viktigast o "bättre" vs. "fel sätt" att lyssna på musik?

Dessutom - vi ska ha klart för oss att vi alla sitter i samma båt. "mannen på gatan" skiter i att Linnister i högre grad lyssnar på musik än sk HIFIdårar - lägger man mer än 5k på stereon o köper dyra skivor stället för att tanka med gratis mp3 , bara ÄR man knäpp, punkt.
O om man säger att vissa apparater "svänger mer" än andra tror de definitivt att man är skogstokig :wink:

Post subject:
PostPosted: Sat Dec 22, 2007 09:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
daniel.n wrote:

BRA talat Daniel.
Har förvånats av den bitvis mycket låga nivån i denna tråd :?
De spydiga kommentarerna om dessa killar känns bara pinsamma!

Ta o fundera över varför det skulle vara viktigt att racka ned på "andra"...
Vad säger det om oss om vi tar på oss rollen att avgöra vilket som är viktigast o "bättre" vs. "fel sätt" att lyssna på musik?

Dessutom - vi ska ha klart för oss att vi alla sitter i samma båt. "mannen på gatan" skiter i att Linnister i högre grad lyssnar på musik än sk HIFIdårar - lägger man mer än 5k på stereon o köper dyra skivor stället för att tanka med gratis mp3 , bara ÄR man knäpp, punkt.
O om man säger att vissa apparater "svänger mer" än andra tror de definitivt att man är skogstokig :wink:
hahah, ja du har en poäng där. Men som jag har sagt förut så var dokumentären gjord med värme vilket jag tyckte var viktigt. Blev pressad av ngn kollega att svara på vad min pickup kostade. Så galning det är man ju numera klassad som.

Post subject:
PostPosted: Sat Dec 22, 2007 11:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Rätt. Det spelar ingen roll om man är "linnist" eller vanlig sk guldöra, vi buntas ihop i samma nörd-grupp. Det märkliga är att vissa saker är OK att betala för, och att välja ut den bästa kvaliteten. Handgjorda skor för 30 tusen, Rolex-klocka för 100..... skräddarsydda kostymer för 50....

/ B

Post subject:
PostPosted: Sat Dec 29, 2007 10:59 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Quote:
Blev pressad av ngn kollega att svara på vad min pickup kostade. Så galning det är man ju numera klassad som.
Jo, det känner man igen. För en massa år sen råkade jag nämna för en kompis vad min Troika kostade. Han nämnde det i sin tur för en annan kompis som upprört satt och tjatade om det en halv fest. Till saken hör att denna person, det här var början av nittiotalet, hade en hemmabio modell större med CRT projektor och Lexicon-processor. Fast inte hemma, han hade den i ett hyrt garage för att hans frun inte skulle veta något!

JohanR

Post subject:
PostPosted: Sat Dec 29, 2007 12:04 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Skillnaden är att inköp av kostymer/skor för 50k oundvikligen baseras på ytligheter, till skillnad från saker som fyller ett högre syfte! ;)

Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00