Återuppväcker en gammal tråd
Intressant läsning faktiskt. Står i ungefär samma situation som Nasoferm gjorde. Priset går säkert att putsa på och det hamnar inom mina ramar. Ny diskant och riktigt bra skick var det på Keilidh:arna också.
Vissa säger att dom kräver mycket av elektroniken? Jag som fått för mig att Classiken skulle räcka?
En provlyssning är antagligen det bästa (för att få vetskap)...
*Rensar bara mina tankar*
Annars har jag ju funderat på ett antal olika alternativ.
Katan: Lätt okay, men inte alls vad jag hade förväntat mig. Dom kräver antagligen mer av förstärkeriet för att låta bra och den investeringen är nog lite för dyr i dagsläget.
Tukan: Bra/dålig? Inte hört dom men priset på ett par beggade känns ju intressant. Dock måste man ju få provlyssna på dom och det är ju lite svårt om dom inte finns i stan.
Kan: Tyckte senaste Kan:arna lät helt okay på Classiken. Var riktigt roligt att lyssna på musiken. Fast att köpa dom nya känns dumt eftersom priset rasar snabbt. Hitta ett par beggade en skulle vara ett alternativ. Har det hänt mycket under dess livstid? Kan I, II... IV etc?
Audiovector (billigare stativare): Lät okay faktiskt. Ganska kul att lyssna på dom, men när jag sen jämförde mot Kan så var det inget snack om att Kan var mycket bättre.
Sonus Faber Concerto/concertino etc: Olika stativare av Sonus Faber? Snygga och välljudande enligt många. Frågan är så klart hur dom låter med Classiken. Svårt att provlyssna eftersom dom beggade exemplaren ofta finns söderut.
Ninka: Fortfarande det hetaste alternativet. Hört hur dom låter och hört dom prestera ruggigt bra med Classik/LP12:a. Lite dyra och svåra att hitta beggat.
Sen finns det en massa andra intressanta alternativ. Både stativare och golvare. Stora problemet är ju att man inte har möjlighet att provlyssna på dom.
...eller så snickrar jag ihop ett par själv. Skulle vara kul att prova iaf