teatime wrote:
Bara måste nämna detta...
...
Ja, jävlar vilken skillnad!
...
Riktigt nöjd med den här prylen. Synd att den inte har 40GB minne och stöd för FLAC...
Kul! Javisst är det skillnad! Jag vill nu passa på (hade glömt...

) att varna nytillkomna läsare för att köpa denna spelare, som jag så varmt rekomenderat tidigare. Varför?
Jag har nyligen köpt två M250 "i reserv" för att ha i snickarbod, på jobb o.s.v. så att jag skulle slippa komma ihåg att ta med den till och från jobb m.m. De kostade bara 299 kr på Clas Ohlsson, så jag slog till på två. Laddade ena spelaren full och skulle börja spela på jobbet. Men efter 20 sec ville jag bara stänga av! Lika d-a dåligt som alla andra MP3 spelare, katastrof! Skit också! Det visar sig att de Sansa M250 jag hade köpt var av en annan version... Jag hade tidigare (när jag rekomenderade) en M250 med firmware version 2.3E, efter uppdatering med radio har jag nu version 2.5A på den. Spelaren låter lika bra med båda versionerna av firmware. På de båda nya spelarna har jag 4.0.44E, en av dem nu uppgraderad med radio till 4.1.08A. Båda "4" versionerna låter helt kass! Spelaren har dessutom ett antal retliga buggar. Låser sig i flera sekunder efter vissa menyval, skippar låtar långsamt etc. Se här:
http://www.anythingbutipod.com/forum/sh ... php?t=6933
Den första bokstaven i firmwaren talar om vilken hårdvaruplatform spelaren har. Det finns åtminståne tre olika (2-4.x) på marknaden. Jag som bara hört tvåan och fyran kan starkt rekommendera 2.x och starkt fördömma och avråda från 4.x. För den som vill prova en 2.x Sansa (Det rekomenderar jag!) så bör ni leta efter en "Sansa M260" som har 4 Gb minne. Den ska tydligen bara finnas på 2.x platformen. Annars får man väl ta reda på vilken firmware som gäller, innan köp.
Jag inser nu också att de som inte gillade Sansa M250 lika mycket som jag, de kanske köpte en 3.x spelare? De har jag ingen aning om hur de låter. Helt klart verkar det som att Sandisk inte har en aning om vad de håller på med. Tråkigt, jag hade ett visst hopp ett tag. (Särskilt efter att även E260 fått ett bra mottagande av en forummedlem.) De nyare M2x0 är säkerligen betydligt billigare att producera.
Så nu gäller:
VARNING! Köp INTE en sandisk Sansa M2x0!!! De är helkassa!
PS. Nån som vill köpa en Sansa M250? Använd mindre än en timma och uppgraderad med radio. Billigt! Har även en helt oöppnad... Skicka pm!