Uppgradering till Lingo2 och roliga inlägg på forumet fick mig nyligen att gå med, så nu får jag väl beskriva min anläggning också:
LP12 Cirkus, Lingo2, Ekos2, Klyde
Linto
Kairn
5125
Ninka, aktiva
och så en Genki.
Det hela började den mörka och kulna hösten 1990, när jag lärde känna en Sondek-ägare (och blivande forummedlem) på en kurs på Lunds universitet...
...årstiden främjade skivlyssnande, och efter en del uppjagade diskussioner (va??? skulle vinyl vara bättre än min Technics-CD??!?!?!?) och jämförelser så blev det en begagnad Axis i november -90, sedan begagnad LP12 i februari -91 (Akito-arm och AT-95 har jag för mig), och sedan minns jag inte exakta datum men det blev i snabb föjd en integrerad Rotel-förstärkare och Index II, varpå de sista Technics-prylarna åkte ut...

...och sedan blev det en Lingo också.
Någon gång under 1991-93 blev det LK1 och LK100. Jag minns faktiskt inte riktigt vad som kom vilket år, men vid något tillfälle här byttes Index II mot Keilildh. Ett kort tag hade jag Ittok och K18 II, innan uppgraderingsåren 1993-94 då det blev en ny LP12 (jag har för mig den hade Cirkus redan från början), Ekos2 (en av de enskilt största uppgraderingarna jag upplevt), Klyde och aktiva Keilidh (på 2 st LK100). Sedan lugnt ganska länge, till början av 00-talet, när jag till slut bytte LK1:an mot en Wakonda, och sedan kom Linton (också en jätteförbättring). För ett par år sedan bytte jag Wakondan mot en Kairn.
I samband med en flytt förra året byttes LK100:or och Keilidh (som i och för sig finns kvar i form av frontsystem i TV-rummet) mot 5125 och aktiva Ninka. Och så då Lingo2 för ett par veckor sedan, och det leendet sitter fortfarande i
Har funderat en del på vad göra med Genkin (som köptes 2005), men nu med DS och sådant på gång så blir det nog till att avvakta. Keel lockar också minst sagt... Och så finns ju T-kable och Trampolin2 som ganska billiga uppgraderingar.
Har en hel del vinyl förstås, men också ganska mycket CD med framförallt ny musik (90- och 00-tal), så har de senaste åren försökt balansera lite mellan de två formaten.
Ja, det var väl det hela, 17 år med Linn