don Tomaso wrote:
Vad trimmade ni trodde att Sportis hade allt trimmat in i minsta detalj redan? Fast du har väl inte varit hemma i Svedala så länge egentligen?
En kommentar till "trimmade systemet"
Nej det är ganska slarvigt uppställt.
Det beror på ett flertal faktorer.
- vi hyr bara huset o håller på att projektera ett eget
- historien med Klimaxfiltren som blev felprisade av Linn. Mao, ska man vänta in chakrafilter eller skita i att vänta o skaffa Solo? PaSsivt med chakra är ju HELT klart en flaskhals i systemet. Tappar en hel drag/kraft...
När nya kåken är klar kommer tunarambition vara bättre o beslut på slutsteg/filter att tas.
Tex är nu högtalarna endast justerade ned till 10mm, o sladdarna ligger lite huller om buller - finns en del att hämta där.
Linnofil tipsade om att Kontrol inte har fötterna symetriskt under apparaten. Rätt bra lyft när han flyttade Kontrol så FÖTTERNA stog symetriskt på hyllan.
TACK, man lär sig alltid nya saker
Quote:
Här lyssnar från vänster: Sportis f.d. granne, gentleman (ej Sellerist?), sömnig loomer, Teatime, Ulfm, Jewa och nerböjd ser vi Hardcores bakhuvud.
Linnofil, du kan väl uppdatera ditt inlägg;
Sportis f.d. granne = Janis. Musikälskare men inte Linnägare ännu, jobbar på det...
gentleman (ej Sellerist?) = Rolf. Inte Sellerist men har ett bra Linnsystem. Jewa, du känner ansvaret här hoppas jag
Angående familjen är man lyckligt lottad som har en förstående hustru som inser att man inte behöver sluta med roliga saker bara för att man har en dröse ungar. Om man bara turas om så kan man göra en hel del roliga saker.
Hon var tex i Stockholm en helg för ett par veckor sedan då jag hade ungarna själv.
KUL att så många slöt upp - o tack för musiken som ni tog med.
Skrev upp ett par plattor som jag ska köpa.