Lejonklou wrote:
pekka71 wrote:
Tja undra vad folk gjorde förut när endast Ikemi fanns? för inte kan väl någon haft den som källa till toppsytem 
Nu förstår jag inte alls vad du menar. Det är väl ingen som har sagt att Ikemi är dålig? Däremot kanske den inte ger högst prestanda per krona givet en fet budget för ett helt system.
Quote:
Sen om man nu ska följa source first måste man nog även lyssna in cd spelar i 500 tusen kronors klassen för även om det inte är en Linn spelare så måste ju source first gälla, oavsett pris
Javisst. Det finns en hel del nyfikna Linnfantaster som går på mässor, besöker butiker och lyssnar på andra system. En stor poäng med forum som detta är att när något intressant dyker upp så kan tipset spridas till alla likasinnade. Alltså håller jag det för sannolikt att om det finns alternativ som presterar riktigt bra så kommer de att nämnas rätt snabbt.
I den prisklass du nämner har jag dock aldrig hört något annat än riktigt usel prestanda rent musikaliskt. Anledningen till det kan man ju spekulera i.
Det jag menar med Ikemi är att när bara den fanns var det helt ok att ha topprejer till en cd som inte presterade i samma klass som t.e.x Keltik trots att det fanns LP 12 som var mycket bättre som källa
Niams värsta cd är den inte bra?
Tänkte den näms sälla när man snackar source first här
Det jag vill komma fram till är bara det att, om man har en topp cd från Linn så har man kommit i mål vad det gäller source first och då är det helt ok att spendera senare i kedjan annars inte
Jag håller helt med om att source First är ett bra tänkande, men för mig finns det andra aspekter när jag lyssnar på musik eller ser film så som att jag gillar att känna punchen i magen när det kommer ett trumsolo
Har man ett par unik så visst grymt bra på tunedem,men nog blir det något helt annat att lyssna på t.e.x ett trumsolo i ett par komri
Jag tar gärna av båda delarna tunedem samt tryck och drag, även om det kanske blir lite sämre tunedem