Ett par mindre uppgraderingar har skett i huvudsystemet sen sist. På signalkällorna, självklart... Jag har bytt min Creek T40 tuner mot en en Linn Pekin, med Magnum Dynalab ST-2 antenn. Perfekt för mig som har Knekt. Nu kan jag byta kanal på radion i Knektzonerna. Bättre prestanda också självklart. Jag jämförde (när det var direktsändning i P4, dansbandsafton...

) med radion i min Movie Di och den känns klart bättre än Movien. Tidigare var Moviesystemt bättre totalt sett när jag skulle lyssna på radio. Jag vet fortfarande inte riktigt om det skulle vara snyggare att ha en svart Pekin, eller en i silver. Silver är snyggare ihop med Majikapparaterna, men de andra LK lådorna jag har (Lingo, Kloutskal) är i svart och det ser rätt symetriskt ut nu trots allt.
Edit: Såg nu att jag redan nämnt min Pekinuppgradering tidigare...
Den andra uppgraderingen är på Tolvan, tyvärr inte Keel

men väl en T-kable, en ny Adiktnål (Den tidigare blev böjd av en klant, som för övrigt var jag!) och en Trampolin 2. Anders på Tonläget, som skruvade ihop den, försökte komma åt problemet med att min 12:a låter bättre med tejp i motorhörnet, men den låter fortfarande bättre med tejp!

Klart irriterande! Jag är klart nöjd med båda mina uppgraderingar och vet inte riktigt när och var nästa uppgradering sker. En Klimax DS skulle sitta fint till mina Unik!
Miniforumträff!
Jag vill passa på att tacka för en improviserad miniforumträff med Per, Roland och Teatime. Mycket trevligt med så celebert formbesök! Efter att ha lyssnat på Komri hemma hos Sportis kvällen innan, kände de att de bara måste få lyssna på ett par Unik också!

Det är ju roligt att gå hela kedjan (utan länkar i mitten!) så att säga. Jag vill nog påstå att på vissa plattor (där CD versionerna är tveksamma) kan mitt system komma upp i samma/bättre klass (musikaliskt) som Sportis Komrisystem. Jag tänker då på Elvis och Traci Chapman som spelades hos Sportis. På de plattorna föredrar jag faktiskt mitt system med LP. Trots att jag bara lagt ca: 2000+ kr på hela playbackkedjan!
Jag ber om ursäkt för att besöket var något stressat! Jag glömde t.o.m. att bjuda på något annat än kaffe (som frun dessutom fick komma med!) när det inte passade alla. Det borde jag fattat med tanke på ett visst nick! Det blev lite skivor på huvudsystemet och en snabbvandring i Knektzonerna kök och sovrum. Även en liten hemmabiotitt och allra sist en stående lyssning på gräsmattan via mitt snickarbodssystem med komponenter från -60, -80 och 2000 talet. Men mina grejer lät nog inget vidare, efter att de åkt hem till Hardcore och jämfört...