Pediatrik wrote:
teatime wrote:
Jag var inledningsvis skeptisk till själva handhavandet (och kan i ärlighetens namn fortfarande se situationer där den känns obekväm)...
Kan du utveckla? På vilket sätt är Klimax DS obekväm? Är klart nyfiken på hur du och Per upplevde användarvänligheten!
Olika, tror jag.
Jag hänger upp mig lite på principen med playlist. DS:ens egen display beskriver bara aktuell playlist, typ: 2/14 (låt 2 av 14). Uppenbart är att man inte gör en playlist av alla sina plattor (speciellt som man idag inte ens tycks kunna hoppa till en viss låt utan måste trycka 'next' för att byta låt. Inte nog med att man hade fått trycka 'next' fem tusen gånger, man måste även komma ihåg att låt 5001/44320 är tredje låten på Tim Buckleys tredje platta, tex..) Nej, det blir nog snarare en playlist per CD. Och vips måste man ha en laptop/umpc/whatever för att uppnå ett rimligt handhavande, med vad det innebär i form av har-jag-kommit-ihåg-att-ladda-min-laptop, etc.. DS:ens egen fjärr blir nästan meningslös. Man kan bara ha den till att byta låt, och hur ofta gör man det på en CD?
Jag kan dock inte se något som helst principiellt problem som hindrar att en umpc/superfjärr (finns säkert sånt här, jag hänger inte med) skulle kunna sköta DS:ens playlisthantering med tex ett touch-interface typ ipod-touch (som är en rätt sexig pryl!). Idag tycks denna applikation (LinnGUI) vara en Windowsapplikation. Fast även om det visar sig att inte Linn gör den tillgänglig för andra plattformar så kan den inte vara omöjlig att reverse-engineera.. jag vill ha en Linux-app!
Uppenbart är, att man om man en kväll har kompisar över som har med sig några plattor, måste finna tid att rippa plattorna för att kunna spela dem. Osmidigt. Fast det kan ju också ses som en feature, om man så vill..
Pediatrik wrote:
Hade Anders några närliggande planer på en DS-kväll?!
Det nämndes inte, men det kan man väl nästan förutsätta?