Tackar!
Jag missade att skriva några ord om vad jag och Lena lyssnar genom idag. Here we go: Unidisk SC -> C6100 (passisvt/single wire) -> Katan.
Har även en Axis som för tillfället är avställd. Lena vill ha en LP12:a (tja, vem vill inte det?) så förmodligen släpper vi vår Axis.
Tanken är givetvis att på sikt gå över till aktiv drift, skaffa fler slutsteg, komplettera med sub, center och flytta bak Katan/skaffa andra frontare. Å andra sidan kanske Katan får stå kvar som frontare....vi får se.
När det gäller Linn och vad musiker tycker om deras produkter så kan jag givetvis inte svara för alla *men* av de jag känner så har inte en enda något negativt att säga. Tvärtom. Inte så förvånande kanske med tanke på att Linns filosofi på många plan smälter samman med filosofin bakom ett musicerande.
Själv hörde jag talas om Linn för första gången i mitten av 80-talet då en kompis skaffade sig en LP12:a, kommer inte ihåg var han köpte den men ni må tro att jag kommer ihåg upplevelsen! Helt omedvetna om vad denna spelare skulle göra med hans skivsamling satt vi bokstavligen med hakorna i knät

. Länge. Sedan öppnade Peter sin butik i Luleå så då kunde vi vallfärda dit - the rest is history.
För att återknyta till musiker/kulturarbetare och Linn så är det nog så att för de flesta (alltså de som inte tjänar multum på royalties, konsertintäkter och annat) kommer det egna uttrycket i första hand. När det behovet är tillgodosett, om det någonsin blir det

, brukar det inte finnas mycket pengar över till välljudande Hi-Fi. Fast det är klart, det finns undantag.......
Stay EXP!
Livemusik, föreläsningar och gitarrteknik.