selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 07:59

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 00:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ja, det var väldigt kul! Tack alla som kom, och särskilt Fredrik för litet föredrag om tune dem och intrimning av (delar av) mitt system! Får skriva mer imorgon för nu är det dags att sova :)

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 01:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Broccoli wrote:
nu är det dags att sova :)
Va, sova? Nu när det äntligen är bra! D.v.s. att jag kommit hem till mina Unik... :P Nattströmmen rockar! Tack Broccoli, för en riktigt trevlig afton! Trots låg volym ;) Riktigt kul att träffa alla, men var det någon som tog de efterfrågade bilderna?

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 01:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vi glömnde ta med kameran som jag hade lagt fram för att ta med.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 13:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ok, en liten sammanfattning:

Sammanlagt var vi elva personer tror jag, lite trångt, men det gick bra, och det var väldigt trevligt!

Fredrik började med att hålla en liten tune dem-föreläsning, och gick igenom fyra olika sätt att utföra tune dem på: 1. förstå/hänga med i / kunna upprepa melodin, 2. hur stämt/ostämt låter t.ex. ett piano, 3. "Idol-metoden", dvs. vilket framförande av låten är bäst, 4. hur samstämmigt spelar de olika instrumenten i låten?

Efter det ville vi testa några skillnader med tune dem, och lämpligt nog för mig så valde vi att flytta runt mina helt otrimmade högtalare (Keltik). Oftast var de flesta överens om när det blev bättre/sämre. Det blev flytt först i djupled, och sedan i sidled av ena högtalaren eftersom jag har en temporär kabellösning som med för korta kablar till den ena högtalaren...

Slutresultatet efter intrimningen var väldigt bra hur som helst och de basproblem jag upplevt som befarade kunde bero på återkoppling till LP12:an var nu borta. Skönt!

Kul nog hade Sportbilsentusiasten med sig en Uni 1.1 och Linnofil en Lingo 2 (jag har Lingo 1). Så vi lät min Classik gå en match mot Uni 1.1 (jobbigt stor skillnad), Uni 1.1 mot LP12* med Lingo 1 respektive Lingo 2. Andra får fylla i vad de tyckte var bäst! Men jag kan ju konstatera att det kanske varit vettigare med en Kairn istället för 5103 och en Lingo 2 istället för Lingo 1 i min anläggning...

Linnofil och jag hade lite kamp om volymen som han antydde innan, jag är noga med att inte spela högt efter 22, och jag hade två fjärrkontroller som vi kunde fajtas med ;)

I övrigt var det mycket tjöt och spelande av diverse roliga skivor. Trevligt som sagt!

Tack till Sportis för tapenaden, har inte smakat den än men den doftade jättegott, och passar eftersom jag faktiskt är halvfransk!

Tack också till Lejonklou för föredraget och trimmandet!

*Min LP12 har i övrigt Cirkus/IttokLVIIIB/Trampolin1/Adikt

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 16:59 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Kul kväll var det..
Synd att kameran inte var med..
Så tack själv Broccoli...

Lejonklou får hjärna lägga ut boken han snackade om i går på Broccolis forumsträff. författarens namn har jag glömt (jag och namn, förbannelser över mitt minne) Det var kul att träffa honom med föresten. Synda att hans sprudlande personlighet med fullt "ös" inte märks av i texten på samma sätt..

Ja du Broccoli, det var tur att man följde med så man vet vad det handlar om när snyftande drar i gång hemma, (läs "man skulle ha haft det..."). :wink: :D
Din tolva var verkligen ett litet "örongodis". :D

Det är inte operativet som skall ha kontroll över dig, det är du som skall ha kontroll över operativet.
Kontrollfreks kör inte med Windozen.

Last edited by jellyfish on Fri Oct 19, 2007 17:39, edited 4 times in total.

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 17:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Broccoli wrote:
Så vi lät min Classik gå en match mot Uni 1.1 (jobbigt stor skillnad),
Skulle vilja göra om testen när min 1.1 har varit hos Linn för laserbyte/justering, det är normalt större skillnad.

Torde dock vara helt klart hur prisvärda Classik produkterna är.

Kul att höra Lingo 1 vs. Lingo 2. Stor skillnad, större än mellan 1.1 - LP12.
Hur tusan kan en strömförsörjning göra den skillnaden.
Liknande skillnad kostar över 100k i högtalarledet.
Ytterligare ett bevis att source first är det som gäller!

Sedan får jag gratulera till ett par makalöst fina Keltik!!
De låter så "gött" med sin härligt överdrivna bas, hehe

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 20:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Empress wrote:
Kul kväll var det..

Lejonklou får hjärna lägga ut boken han snackade om i går på Broccolis forumsträff. författarens namn har jag glömt (jag och namn, förbannelser över mitt minne) Det var kul att träffa honom med föresten. Synda att hans sprudlande personlighet med fullt "ös" inte märks av i texten på samma sätt..

Ja du Broccoli, det var tur att man följde med så man vet vad det handlar om när snyftande drar i gång hemma, (läs "man skulle ha haft det..."). :wink: :D
Jo boken handla om vår hjärna.:)

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 21:00 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

ed wrote:
Empress wrote:
Kul kväll var det..

Det föds visst en komiker varje dag.. :?
Jag sa inget om att minnet i övrigt var dåligt på andra områden mer än just på namn. ;)
Och du DET tog inte boken upp om hur man minns namn. 8)

Som sagt jag var där och jag vet vad boken handlar om och titlen på den med du: "Hemisfärensas musik"..

Men jag ville ha författar namnet om du missade det i ivern att leka komiker.. :roll:

Det är inte operativet som skall ha kontroll över dig, det är du som skall ha kontroll över operativet.

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 21:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Empress wrote:
ed wrote:
Empress wrote:
Kul kväll var det..

Jag sa inget om att minnet i övrigt var dåligt på andra områden mer än just på namn. ;)

Som sagt jag var där och jag vet vad boken handlar om och titlen på den med du: "Hemisfärensas musik"..

Men jag ville ha författar namnet om du missade det i ivern att leka komiker.. :roll:
sorry var lite onödigt. mitt lilla skämt var faktiskt inte det du tänkte. Var bara skämt om hjärna/gärna.

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 21:05 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Tack för en trevlig kväll Broccoli - och alla andra!

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 21:21 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

ed wrote:
Empress wrote:
ed wrote:

sorry var lite onödigt. mitt lilla skämt var faktiskt inte det du tänkte. Var bara skämt om hjärna/gärna.
:lol:

Det är lungt..

Jag har försökt att lägga stöd för "minnet" över stavningen med detta:

Den som gärna vill (ja jag syftar snuskigt här) och det som hjärna önskar..

Men jag får det inte rätt hur jag än försöker och DET har inget med "minnet" att göra utan Det beror på ett litet handikapp jag har som gör att jag inte får det rätt alltid.. :?

Jag missade att du gjorde en kul syftnings ordlek över felskrivningen. Och jag som älskar ordlekar.. :oops:

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 20, 2007 19:45 
Site Admin
Site Admin

Roligt att ni blev så många, blir något för oss i en bit i norr att matcha :!: Kom ni hem med några nya skivtips, tycker det är en riktig trevlig del av att träffas så, man får höra lite artister man inte 'van'.

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 21, 2007 12:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Empress: Tack! Skaffar ni en Lingo2 så blir det kanske bättre hos er än hos mig :) Boken som Fredrik pratade om heter "Hemisfärernas musik" och är skriven av Jan Fagius.

Hepcat: Tack för skivtipsen, Sweet Emma-skivan ska jag definitivt köpa.

Sportis: Ja visst låter de gött :)

Pejo: Var det dig jag gav ett "visitkort" på Tonläget i onsdags? Har inte full koll på vem som var vem, vore kul att ha ansikten på namnen framöver.

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 21, 2007 12:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det spelades en platta med någon som hette sophie någonting vad var det hon hette och plattans namn?

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 21, 2007 13:54 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Broccoli wrote:
Empress: Tack! Skaffar ni en Lingo2 så blir det kanske bättre hos er än hos mig :) Boken som Fredrik pratade om heter "Hemisfärernas musik" och är skriven av Jan Fagius.

Hepcat: Tack för skivtipsen, Sweet Emma-skivan ska jag definitivt köpa.

Sportis: Ja visst låter de gött :)

Pejo: Var det dig jag gav ett "visitkort" på Tonläget i onsdags? Har inte full koll på vem som var vem, vore kul att ha ansikten på namnen framöver.
Tack Broccoli.. Skönt att någon kommer i håg namn ialf. :wink:

Post new topic  Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00