Quote:
Förvånande att du inte tyckte det var ett större lyft med en SC. Jag tyckte att klivet från Ikemi+Exotik till SC+Exotik var riktigt stort och jag brukar tycka att det överdrivs när folk på forumet skriver krossar etc.
Det är möjligt att själva spelaren i SC är klart bättre än Ikemi. Jag jämförde aldrig Ikemi mot SC som rena spelare bägge genom 5103, utan det blev Ikemi+5103 mot SC eftersom det var den förändringen jag funderade på att göra i anläggningen. SC:s försteg kanske drar ner så pass mycket att resultatet blir typ plus minus noll?
Quote:
SC är jättebra och prisvärd, men den är ingen lämplig ersättare till Ikemi+5103. Det blir lite som två steg fram och ett tillbaka. Då är det nog vettigare att behålla 5103:an (och gå på en Majik-CD eller ännu hellre en beg. 2.1 eller 1.1)!
Tyvärr är det just 5103 som är fokus på att bli av med. Det är ett mycket bra försteg, ett klart lyft mot Kairn som jag hade förut, men fläkten stör mig tyvärr ganska mycket, så pass att det påverkar lyssningsupplevelsen rätt negativt. Plus att resten av lådorna är svarta, medan min 5103 är vit.

En lösning vore förstås att byta skal till ett svart som har lite mer intelligent placerade lufthål (det nuvarande har bara ett på sidan

), men vad jag förstått är det tal om en hel del pengar för det skalet, plus att det inte är garanterat att det löser fläktproblemen.
Som don Tomaso skriver så är det ju ett kanonerbjudande om man för en gångs skull vill ha chansen att köpa nytt, så det vore kul om det blev av även om det är aningen steg i sidled.
Quote:
Men hur gammal var SCn du hade hem? Det är rejält stor skillnad på en tidigare modlel och en helt ny. Jag hade en Sc på hemlån och det var enormt stor skillnad frun märkte det direkt typ vad fn är det här? är det fel på den. Sen när jag fick hem min från Skottland igen då var det en fantastisk stor skillnad.
Jag vet inte riktigt åldern på den, det var ett demo-ex från Ljudkompaniet som jag antar inte har alltför många år på nacken iaf.
Om det inte blir av med att haka på kampanjen ligger det nog nära till hands att jag sneglar mot en Exotik eller Majik Kontrol. Eller om det blir till att skaffa nån trevlig TV först. Vi får se vartåt det barkar. Exciting times!