Om det nu är så att du är expert på prissättning av hifiprodukter tillverkade i små serier, varför inte dela med dig av dessa erfarenheter istället för att vara oförskämd? Det skulle i alla fall jag tycka vara betydligt mer givande.
Jag tycker att alla synpunkter är av värde och bara för att ngn har en åsikt som inte överensstämmer med din (eller min) så tycker jag att de bör få uttrycka den utan att bli förolämpade. När det gäller DS prestanda så har ju massor av folk uttalat sig om den utan att man har hört den, utan att för den skulle kallas för oseriösa av dig. Jag tycker att det är en oerhört intressant produkt och i början är/var ju all info välkommen och jag tyckte att även de som själva inte hört den tillförde ngt.
Mitt inlägg var inte direkt skrivet som ett försvar av ngn speciell person, utan mer att jag tycker att högt i tak kan aldrig skada. Om man inte kan diskutera sakfrågor utan att vara oförskämd, vad är det få för klimat vi har här på forumet?
hardcorelinnie wrote:
ulfbnilsson wrote:
Jag tycker att den där aggresiva tonen är rätt onödig bara för att någon (i detta fallet Bill) är av en delvis annan åsikt. Jag tycker att det är bra att resonera och att utbyta erfarenheter med någon som är av en annan åsikt. Att vara oförskämd bara för att Bill inte rättar in sig i ledet och dyrkar DS tycker jag är olämpligt. Eller vill vi ha ett forum där alla i kör utropar "Ja, kejsarens nya kläder är jättefina!"
hardcorelinnie wrote:
Det är klart att om man kan få upp tillverkningsantalet rejält så kommer också priserna för motsv. prestanda sjunka drastiskt, men för den sakens skulle betyder inte det att den är överprissatt - nu! Att det handlar om ett tusenkronors kretskort i en dyr och fin låda är en oseriös och synisk kommentar (i synnerhet med tanke på att du inte ens hört apparaten - bespara oss också din åsikt om Linn:s övriga CD-spelare - det är inte det vi diskuterar här - de flesta av oss har redan bildat oss en egen uppfattning om dessa baserat på egna lyssningsintryck)...
Saken är den att jag råkar ha hyffsad insikt i vad det kostar att tillverka apparater byggda på det sätt som Klimax-produkterna är och i små serier. Bill har också vid ett flertal tillfällen uttalat sin åsikt om vad han tycker om Linns CD-spelare varför jag inte tycker att det är nödvändigt att denna proklameras i tid och otid i synnerhet eftersom han enligt egen uppgift inte heller hört DS:en...
F.ö. tror jag nog att Bill kan svara för sig själv och det på ett aldeles utmärkt sätt.