Div. nya (mindre påfrestande) uppgaderingar i huset. Viss justering har i.o.f.s. krävts även här, men inte alls i den grad som MAX-uppgraderingen... och han är väl inte ens inkörd ännu!?
Bytte först Exotic -> Kinos.
Innan jag jämförde hemma hade jag ingen aning om att skillnaden var så stor. Mycket vettigare än att lägga till en sub. Fick ungefär samma basförbättring(!) och dessutom blev allt annat bättre också. Biligare dessutom (demo-ex)... och så sitter man åter igen med ett hem-bio-försteg i en tvåkanalsanläggning
Rejäl uppgradering på skivspelaren (ny 12:a, ny Lingo, Keel, Ekos SE, Akiva, Linto)

Att "Source First" regerar står bortom all rimlig tvivel...
Har länge gått och funderat på vad jag skall göra med playback-delarna och efter att ha missat sommarens erbjudanden (beslutsångest och pengatorka - den enda torka som fanns att uppbringa denna sommaren!?) så blev det en hyffsat långsiktig interrimslösning;
5125 (på bas+mid) -> 2x2250 (fortfarande drivandes aktiva 5140 med Espek-element d.v.s. numera 3x2250)

Ännu bättre (på alla sätt) och en grym skillnad i basen - igen. 5140/Espek är uppenbarligen seröst krävande och har mycket att ge under rätt förutsättningar. Antagligen är det igen idé att gå på Akurat el. dyl. innan man har minst Chakra 200W:are... och dessutom är ju Espek full-range till skillnad från Linn:s nuvarande högtalare bortsett från Artikulat 350 och Komri som ju kostar så mycket att det i praktiken är omöjligt (för mig) att förse dom med matchande insignal. Det finns liksom inte riktigt på den här planeten att både ha maxade källor och högtalare och i det valet är svaret rätt givet...
Väntar dock fortfarande på en till harmonihylla till 12:an (och Lingo, Linto). För tillfället mycket temporärt uppställda - och det låter så bra ändå
En aning orolig är jag dock för att uppgraderingen av 12:an skall interferera med MAX-uppgraderingen efterom han uppvisar svårartade attitydproblem när det gäller vad han får pilla på och inte.