Quote:
LINN-filosofin - att LINN alltid är bäst. Att ett komplett LINN-system matchar varandra kan jag köpa, men kopplar man på en extern produkt i form av en SB så är det inte nödvändigtvis så att en DAC i en LINN produkt skulle vara bättre till SB:n än en DAC från annat märke.
bauta kanske kan testa detta eller har testat att köra analogt!
Jag hade bara hemma den för ett kort lån och diskuterade som så att DAC:en i SB3:an som kostar ca 2500 kr och med dess enkla nätdel o.s.v. knappast skulle matcha dacen i min Movie för 28kkr och jo jag tror också att Linns utvecklare har lagt ner ett mer gediget arbete plus att prestandan skall vara nästan lika bra som hos en Ikemis DAC. På andra forum har man rapporterat att SB3 skulle spela ungefär som en cd för 5-8kkr. Och efter allt detta antagande så känns det nog som rätt så orimligt att DAC:en i SB:n har någonting att säja till om. Däremot har det rapporterats att digitalutgången på SB3 skall vara bättre än genomsnittet vilket talar för att Linns dac får rätt så bra förutsättningar.
Så just i detta fall så känner jag mig trygg i mitt antagande men håller med om att det kan finnas annat än det med Linn logga som kan ge en bra upplevelse.
Men pris och kvalitetsmässigt så är SB3 utan konkurens!
Den kostar ju inte mycket mer än en bättre signalkabel