selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 08:00

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 84 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 01, 2007 22:30 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Sony wrote:
Classic wrote:
Precis! det var det jag såg.....Med det paketet går det ju att aktivera och allt på en gång med min budget....Men kanske det är bättre att satsa på Akurate CD, Majik 1 och Majik 140 i stället och köra passivt... :?
Paketet Majik CD, nya Majik 1, Katan låter väl kanon på papperet. Ordna provlyssning på det du så är det väl inget som hindrar att även Akurate CD och Majik 140 testas också. Endera ryms väl inom budget. Om man nu får sådan paketrabatt med Katan kanske det är en bra deal nu också byter du cd/högtalare/aktiverar högtalare om ett år för att få något ännu bättre.

Bra vill ha bättre och det är alltid roligt att uppgradera, tycker jag... eller vill du ha ett bra system som ska vara statiskt för lång tid framöver?
Det är precis det som är grejjen! tanken är att detta system skall hålla i många år innan det görs några nya inköp. Det var ett krav från frugan för att det ens skulle vara tal om att lägga dom pengarna. Budgeten är MAX 120 000 kr (gärna billigare så klart). Det är inte läge att prata och planera uppgraderingar innan jag ens har bestämmt vilka grejjer jag skall ha.....då blir det livat i huset :D

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 01, 2007 22:44 
Site Admin
Site Admin

Okej, jag förstår precis :D Har för mig läst det tidigare i tråden också så någon bra ursäkt har jag då inte.

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 01, 2007 22:48 
Moderator
Moderator

Majik-Katan-paketet ser otroligt trevligt ut! Men... Fundera noga ändå. Det är ett bra råd att köpa det man verkligen vill ha, istället för det som är på extrapris.

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 01, 2007 22:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hmmm svåra val med det ena bra paketet efter det andra. Majik-paketet blir säkert grymt bra direkt bara att lägga tilll ett Majik 2100 och en (eller två) Sizmik 12.45. Vilken färg på högtalare är du mest sugen på?

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 01, 2007 23:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

per wrote:
Majik-Katan-paketet ser otroligt trevligt ut! Men... Fundera noga ändå. Det är ett bra råd att köpa det man verkligen vill ha, istället för det som är på extrapris.
WORD!

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 01, 2007 23:10 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

don Tomaso wrote:
Hmmm svåra val med det ena bra paketet efter det andra. Majik-paketet blir säkert grymt bra direkt bara att lägga tilll ett Majik 2100 och en (eller två) Sizmik 12.45. Vilken färg på högtalare är du mest sugen på?

Har Valnöt på mina Tukan idag och anser fortfarande att det är sanslöst snyggt! Tyvärr finns ju inte det längre :(

Som ren kontrast till vad jag har idag så funderar jag faktiskt på vitt.

Med en 12.45 och Majik 2100 klarar jag ju det faktiskt under 100 000 kr. Men hur lätt är det egentligen att få till det bra med en sub? mina erfarenheter av tidigare icke Linn subbar var att det var ett ständigt rattande fram och tillbaka för att få det någorlunda.....

Ny skiva eller låt så fick man vara där och skruva igen....tyckte det vart ett elände. Men kanske det är jag som inte hade rätt kunskap :?:

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 00:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Classic wrote:
don Tomaso wrote:

Har Valnöt på mina Tukan idag och anser fortfarande att det är sanslöst snyggt! Tyvärr finns ju inte det längre :(

Som ren kontrast till vad jag har idag så funderar jag faktiskt på vitt.

Med en 12.45 och Majik 2100 klarar jag ju det faktiskt under 100 000 kr. Men hur lätt är det egentligen att få till det bra med en sub? mina erfarenheter av tidigare icke Linn subbar var att det var ett ständigt rattande fram och tillbaka för att få det någorlunda.....

Ny skiva eller låt så fick man vara där och skruva igen....tyckte det vart ett elände. Men kanske det är jag som inte hade rätt kunskap :?:
Precis det jag är rädd för med Sub men då jag sist testade på ToT så funkade det bra har dock aldrig testat hemma. Går du på tex vita Katan kan du ha svart sub då har HF en 12.45 med Chakra för 17 500: Dom har också en fin 221, den borde vara enklare att få att spela ihop med Katan. Två subbar ska vara lättare att få till än en också och den beggade från HF ryms i budgeten.
Hursomhelst så skulle jag se till att få hjälp av ett proffs med subben

Men lyssna på Per och Sportis om det där med att köpa det man verkligen vill ha och inte bara gå efter erbjudanden. Snart kan du lyssna på Majik 140 och enkelt jämföra med tex Katan. Du kan ju redan nu jämföra Akurate CD med Majik CD tycker du att skillnaden är värd pengarna, då är det ju Akurate CD som gäller. Är inte skillnaden i tune i dina öron värd pengarna gå på Majik CD eller Unidisk SC, därefter kan du välja burkar. Genom båda erbjudandena kan du få ett komplett aktivt system som du kan leva länge med.

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 01:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Här duggar de goda råden verkligen tätt. Jag har svårt att hålla ordning på alla alternativ och då är det inte jag som skall göra investeringen...

Per har bidragit med två inlägg som jag definitivt kan skriva under på:
per wrote:
Detta är ju ett läge då det egentligen är dumt, eller inte dumt, utan snarare otillräckligt, att sitta och resonera sig fram till vilket alternativ som är bäst och mest rätt. Boka en demo hos lämplig handlare!
per wrote:
Det är ett bra råd att köpa det man verkligen vill ha, istället för det som är på extrapris
Om jag har förstått saken rätt, tänker du dessutom köpa antingen nytt alt beg via en handlare. Då ingår självklart en installation av riggen, så reservationer ang placeringen av en ev sub borde ju vara överflödiga...

Lycka till!

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 28, 2007 22:48 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Kommit lite längre nu.....Kostnaderna i huset drog iväg lite mer än vad vi planerat så det har blivit inköp av lite begagnade prylar istället för att jag blev tvungen att sänka budgeten något.

Nu står det en Exotik och Unidisk 2.1 hemma :D Spelar just nu genom Classiken som för och slutsteg i väntan på att hitta ett vettigt slutsteg.

Låter klart mycket trevligare ändå ;)

Slutsteg och högtalare blir nästa....

Post new topic  Reply to topic  [ 84 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6

All times are UTC+02:00