bofredrik wrote:
alt. 2) bussgods eller postförskott/efterkrav samt att man öppnar paketet vid avhämtning innan du betalar. Ligger det en tegelsten i, betala inte utan skicka det i retur, det brukar fungera efter vad jag hört.
Det där testade jag när jag skulle köpa en projektor för en tid sen. Personalen på bussgods hävdade att de hade strikt policy att man inte får öppna paket innan man betalat för dem. Jag tyckte det var dumt, men personen som jag pratade sa att han aldrig varit med om att någon blivit blåst. Så det var bara att betala före jag fick paketet, och det var ingen hit. I paketet som bars fram var det ingen projektor, utan en VHS-film, ett begagnat stearinljus och en enkel magtränare från rusta
Nu löste det sig till slut och jag fick tillbaka alla mina pengar, men åteminstone jag fick då inte öppna paketet innan betalning. Bussgods kunde frysa utbetalningen och jag fick polisanmäla för att få tillbaka pengarna. En förutsättning var dock att jag öppnade paketet inne på bussstaionen...
För mig hade problemet gått att undvika om jag bara fått se på kartongen före, för det var inte en original-kartong som jag blivit lovad. Det tänkte jag dock inte på i min iver över ny projje...