selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 02:45

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Fri Sep 21, 2007 17:48 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

bofredrik wrote:
alt. 2) bussgods eller postförskott/efterkrav samt att man öppnar paketet vid avhämtning innan du betalar. Ligger det en tegelsten i, betala inte utan skicka det i retur, det brukar fungera efter vad jag hört.
Det där testade jag när jag skulle köpa en projektor för en tid sen. Personalen på bussgods hävdade att de hade strikt policy att man inte får öppna paket innan man betalat för dem. Jag tyckte det var dumt, men personen som jag pratade sa att han aldrig varit med om att någon blivit blåst. Så det var bara att betala före jag fick paketet, och det var ingen hit. I paketet som bars fram var det ingen projektor, utan en VHS-film, ett begagnat stearinljus och en enkel magtränare från rusta :oops:

Nu löste det sig till slut och jag fick tillbaka alla mina pengar, men åteminstone jag fick då inte öppna paketet innan betalning. Bussgods kunde frysa utbetalningen och jag fick polisanmäla för att få tillbaka pengarna. En förutsättning var dock att jag öppnade paketet inne på bussstaionen...

För mig hade problemet gått att undvika om jag bara fått se på kartongen före, för det var inte en original-kartong som jag blivit lovad. Det tänkte jag dock inte på i min iver över ny projje... :?

Post subject:
PostPosted: Sun Sep 23, 2007 12:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag vill minnas att Pro-versionen utgick flera år innan Kairn togs ur produktion dvs bara phono-versionen fanns kvar de sista åren. Jag minns inte vilket år men in på 2000-talet så var dom i alla fall borta. En Pro är lite till åren alltså. Den var som ny runt en 5-6000kr billigare än phono. Det mest attraktiva med Kairn är ju det fina phonosteget, som linjesteg kan ju en sen Kollektor vara väl så bra som en äldre Kairn (även om dom låter annorlunda). Handlarn i Göteborg har rätt, Kairn varierar stark med ålder och någon officiell förklaring från Linn finns inte. En 10-11 år Kairn phono med slimline kan kanske vara värd bortåt sju tusen men en pro skall vara klart billigare. Senast möjliga pro (sent 90-tal?) borde inte gå över fem tusen.

Post subject:
PostPosted: Sun Sep 23, 2007 17:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

stefan wrote:
Jag vill minnas att Pro-versionen utgick flera år innan Kairn togs ur produktion dvs bara phono-versionen fanns kvar de sista åren.
Sant, det hade jag helt glömt. 6.900 för en minst cirka åtta år gammal Kairn pro känns väl så där ärligt talat, precis som du säger.

Kairn med phono är dock inte aktuellt då jag har beställt en Lejonklou Kinki. Hmm, kanske ska man slå till på en 5103 ändå. Tänk att det alltid blir dyrare än man tänkt sig ;)

Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00