selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 00:08

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: Tue Sep 04, 2007 21:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Med risk för att bryta mot forumets regler om var topicar ska vara placerade så provar jag (med tanke på att jag även "Diskuterar Linn") att publicera här...

Idag har jag varit på Tonläget och lyssnat på en helt ny Lejonklouprodukt! :!: Knappast superhemlig eftersom den stog framme och att det går att lista ut att något är på gång med hjälp av bilden på Lejonklous hemsida. Vad var då detta?

Lejonklou Kinki, det nya phonosteget från Lejonklou! Bättre och billigare än Slipsik 2.0! :shock: :shock: :shock: Grymt prisvärd, för bara 3900 kr klår den upp phonosteget i Majik, riktigt ordentligt! Om skillnaden mellan Akurate Kontrol och Majik Kontrol är 10 så är en Kinki med Majik Kontrol på nivå 9, dvs 90% av skillnaden (som kostar 24 tusen) kan fås med en Kinki för 3900 kr! Kinki är knappt märkbart sämre än phonosteget i Akurate Kontrol. Jag blev helt otroligt sugen på att handla! (Även om den inte finns att köpa idag. Kanske kan man beställa?) Den låter enligt Anders Simonsson mera neutralt, utan den karaktär som Slipsik har. "Låter Linn" tyckte Anders. Jag kan hålla med, ljudmässigt samma neutrala karaktär som Akurate Kontrol's MM steg, bara aningen sämre musiakliskt (och ljudmässigt). Anders tyckte liksom inte att det var någon ide att jämföra med Slipsik..

Jag står just i begrepp att beställa en T-kable och hur smart är det när jag kan få en Kinki för mindre pengar? Nu kanske jag köper en T-kable ändå när jag ändå meckar med 12:an. Men då måste jag köpa en framtida Slipsik >2.0 för att få logiken att gå ihop. För ingen tror väl att Fredrik kan godkänna att hans dyrare Slipsik 2.0 får storstryk av nya lillebror Kinki? Här måste Fredrik ha snubblat på en guldgruva! :!: (Han har nog gått ganska långt för att få förmånen att snubbla på den där gruvan...) Trevligt att ha något att se fram emot. En framtida Slipsik bör ju kunna vara bättre ihop med en Majik Kontrol än Akurate Kontrol, eller?

Trevligt också att någon tar ett (prestanda/kr) punggrepp på Linn som får dem att skärpa sig både vad gäller pris och prestanda på sina produkter. Jag hoppas han belönas för det med god försäljning. Annars försvinner snart punggreppet... Undrar om det är någon ny revolutionerande lösning, som det kan bli ett Lejonkloupatent på? Det skulle vara en riktig pungspark på Linn! :!: - Känn smaken av kulor i halsgropen Linn, ni kan inte göra likadant! :P Det är redan riktigt skoj att vi kan hävda oss så bra här i Sverige! Är det någon som vet om det kommer Lejonklouprodukter som går på 115VAC? USA marknaden borde väl vara mycket intresserad, eller?

Jag träffade på Selleristen JEWA på Tonläget och vi pratade lite om hans Knektsystem i köket. Han hade också lyssnat på Kinki och var mycket imponerad. Är det någon mer som lyssnat och vill dela med sig av lyssningsintryck?

Jag passade på att ta lite (värdelösa mobil) bilder av Kinki och där kan anas även Tonlägets exprimenterande med Harmonihyllan. Akurate Kontrol (Ståendes under LP12:an.) hade alltså fördelen av en bättre hylla, som ökade den lilla skillnaden. Inte helt rättvist faktiskt, Kinki'n var "funktionshindrad" av den sämre hyllan.

Attachments:
File comment: Testförfarande, Kinki mot MM steg i Akurate K. Sedan Kinki/Majik K. mot Akurate K.
Lejonklou_Kinki_MajikK.JPG
Lejonklou_Kinki_MajikK.JPG [ 41.95 KiB | Viewed 3794 times ]
File comment: Lejonklou Kinki i prototypsutförande
Lejonklou_Kinki.JPG
Lejonklou_Kinki.JPG [ 19 KiB | Viewed 3790 times ]

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 04, 2007 21:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ojojoj! Nästan givet att jag kommer att beställa en sån!

(Var också inne på Tonläget idag runt halv ett, gissar att det var ni som var där och spelade Beatler då!)

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 04, 2007 22:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Broccoli wrote:
Ojojoj! Nästan givet att jag kommer att beställa en sån!
Japp, en kanonprodukt för de flesta. Jag kan tänka mig att den är grym för Wakonda/Kairn/5103 ägare att uppgradera med. Priset är ju helrätt!
Broccoli wrote:
(Var också inne på Tonläget idag runt halv ett, gissar att det var ni som var där och spelade Beatler då!)
Ja, det var "vi", jag och en kollega (kallad "badrumsmannen" på andra ställen) var där på långlunch. Var det du i glasögon, som kom in med en kartong? Vi spelade även gamla Beethoven's 5:a med Kleiber, f-n vad den är bra! Perfekt platta att dema med eftersom inget finljudsfunderande kan ta över för hifisnubbarna, bara bra musik.

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 04, 2007 22:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Precis, det var jag med kartongen. (Skulle köpa en begagnad Arcam-radio som jag behöver när Classiken försvinner så småningom.)

Post subject: kul!
PostPosted: Wed Sep 05, 2007 01:09 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Är det fortfarande bara MM?

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 05, 2007 09:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har hört Kinki i mitt system och jag kan inte göra annat än att hålla med. Rekommenderas varmt, ett superklipp för pengarna. Blev mycket imponerad.

Kommer tydligen en uppgradering till Slipsik som ska "återställa ordningen" om jag inte missförstått.

Post subject: Är det MM?
PostPosted: Wed Sep 05, 2007 11:10 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Förtydligar mig då det låter så pass spämnnande att det är svårt att hålla sig i skinnet... Kommer den finnas i en version för MC eller är det fortfarande bara ett alternativ för Adiktanvändare?

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 05, 2007 12:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kul nyheter han ligger verkligen inte på latsidan, jag hoppas den här och alla hans produkter blir en stor succé. Men namnet var väl sådär i mina öron

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 05, 2007 13:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
Kul nyheter han ligger verkligen inte på latsidan, jag hoppas den här och alla hans produkter blir en stor succé. Men namnet var väl sådär i mina öron
Kinky kanske är bättre :-)

/ B

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 05, 2007 13:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jajo wrote:
Kommer tydligen en uppgradering till Slipsik som ska "återställa ordningen" om jag inte missförstått.
O hur underbart bra kommer inte DEN att bli då? :shock:
Bra jobbat Fredrik!

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 05, 2007 19:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Idag har jag också varit inne och lyssnat på prototypen av Kinki. Vi jämförde Majik Kontrol ensam mot Majik Kontrol + Kinki. Första låten tyckte jag att den var klart bättre med Kinki. Andra låten tyckte både jag och Anders att Majik Kontrol faktiskt var något bättre. Observera dock att jag inte använder tune dem (är fortfarande tune dumb som någon uttryckte det på ett engelskt forum nån gång).

Hur som helst så lade jag en beställning (det går alltså)! Majik Kontrol är inget alternativ för mig, och Kinkin kändes som sagt otroligt prisvärd.

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 05, 2007 19:32 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Bill50x wrote:
don Tomaso wrote:

/ B
Det är mycket bättre... Image

Det är inte operativet som skall ha kontroll över dig, det är du som skall ha kontroll över operativet.
Kontrollfreks kör inte med Windozen.

Last edited by jellyfish on Wed Sep 05, 2007 19:42, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 05, 2007 19:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Broccoli wrote:
Idag har jag också varit inne och lyssnat på prototypen av Kinki. Vi jämförde Majik Kontrol ensam mot Majik Kontrol + Kinki. Första låten tyckte jag att den var klart bättre med Kinki. Andra låten tyckte både jag och Anders att Majik Kontrol faktiskt var något bättre. Observera dock att jag inte använder tune dem (är fortfarande tune dumb som någon uttryckte det på ett engelskt forum nån gång).

Hur som helst så lade jag en beställning (det går alltså)! Majik Kontrol är inget alternativ för mig, och Kinkin kändes som sagt otroligt prisvärd.
Har du tänkt på att du lyssnat på en prototyp och att det färdiga produktionsexemplaret med stor sannolikhet kommer att låta ännu bättre?

Jag måste ner och lyssna på den dära Kinky nån dag snart.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 05, 2007 19:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Empress wrote:
Bill50x wrote:
Det är mycket bättre... :mrgreen:
Med en fängslande återgivning - hahaha!

/ B

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 05, 2007 19:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

hepcat wrote:
Har du tänkt på att du lyssnat på en prototyp och att det färdiga produktionsexemplaret med stor sannolikhet kommer att låta ännu bättre?

Jag måste ner och lyssna på den dära Kinky nån dag snart.
Tänkte snarare att det kan slå åt båda hållen, men det var kanske fel tänkt :)

Om du vill lyssna innan premiären den 1 oktober bör du nog skynda dig lite, för Anders visste inte hur länge han fick behålla prototypen.

Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00