Jag tror inte att Tonläget har någon LP12 utan Keel att jämföra med. Jag ska ha min LP12 på service om ca: 2 veckor. Kanske går det att samordna så att du kan lyssna på min? Jag har nästan samma "problem" som du, jag har LP12/Cirkus/Lingo2/Trampolin-1/Ekos2/Adikt (står på Quadraspire vägghylla, se medlemspresentation). Jag vill också ha en Keel, men har förstås inte råd. Jag har insett att det kommer att ta ett tag för mig att få råd, med tanke på familj/prioriteringar. Så nu har jag beslutat mig för att köpa en Trampolin-2 för att den är hanterbar rent ekonomiskt. Jag ska även köpa nya P-klip:et som lär göra ungefär lika stor skillnad som Trampolin-1=>2. Med ny rem och ev. ny nål så blir det ändå en liten summa.
Mitt främsta problem är att jag dessutom vill ha T-cable och jag får då "rabatt" eftersom P-klip:et ingår i en ny T-cable. Är det värt att i detta läge lägga runt 3500 kr på T-cable? Eller ska jag avvakta Slipsik 4.0?
Keel gör givetvis störst skillnad och det är rent logiskt dumt att lägga pengar på något annat istället för att spara på hög tills man har råd. Men vad gör man när man vill ha ett steg upp redan nu? En Lingo1=>2 skillnad är ganska stor om man inte jämför med Keel. (För det mesta, Lingo1 verkar variera mycket i prestanda, en del är nära Lingo2.) Om jag sparar och gnetar ihop till en Keel så kommer det att låta: -Jamen, nu har vi ju råd att åka till Italien på semestern! ... Bättre att spendera det lilla jag har redan nu!