Jag tänkte väl själv börja, eftersom jag fick hem fyra nya skivor idag

Alla skivorna är skivor jag länge tänkt köpa, men avvaktat tills priset är rätt.
Tori Amos - Scarlet's Walk 2002
Gjort en del musik, som faktiskt är ganska okänd för min del. Denna skiva gillade jag dock när jag lyssnade på den första gången. En "sångfågel" som gör en resa genom tid och rum och man kan hitta många influenser av olika typer av musik på skivan. Tycker faktiskt att skivan är ganska poppig mellan varven, fast till största delen känns det som genren "kvinna med gitarr", även om det är aningen mer än så på skivan.
Hela 18 låtar är det på skivan, som är väldigt mycket. Kanske inte något man analytiskt lyssnar igenom på en lyssning, men det finns många guldkorn på skivan.
Känns som ett bra köp för de 79:- jag gav för skivan.
Fish - Sunset On Empire 1997
Jag gillar ju Fishs solo-skivor! Köpte nu denna eftersom jag mest har live-skivor i samlingen. En fullmatad platta med bra låtar och sen är så klart Steven Wilson med på skivan. I bookleten är det en trevlig tabell som visar på vem som gjort vad på skivan. Farbror Wilson har bidragit med följande: lead gtr, rhythm gtr, slide gtr, keyboard & loop/sampler. Sen är även hela skivan producerad av Wilson
Okay skivan? Jag har hört den tidigare, men ljudet på vissa låtar gjorde mig lite besviken. Tyckte inte alls känslan i sången kom fram lika bra som när jag lyssnat på skivan med hörlurar (ett par billiga ena). Bättre blev et dock längre fram på skivan och visst är det här en bra skiva. Inte många svaga låtar här inte!
Counting Crows - Hard Candy 2003
Hittade den senare versionen av den här skivan för 79:- vilket jag tyckte var ett bra pris. Deras första skiva är ligger på toppen av min lista över bra skivor. Denna skiva har även den starka låtar, och deras andra bästa skiva tycker jag nog. Ljudet är riktigt bra, även om A&EA är steget bättre.
En fullmatad skiva där majoriteten är riktigt starka låtar, både musikaliskt och textmässigt. Jag tycker det alltid har varit lätt att sätta sig in i Duritz texter. Sen har han vissa rader som är så grymt underbara.
Näh, detta är en bra skiva och även om den inte just kommit ut så kan den bli årets sommarplatta för min del, liksom A&EA var årets sommarplatta för ett antal år sedan.
Rory Gallagher - Calling Cards 1976 (Rem 1998)
Första skivan med Rory Gallagher för min del, men det är hans 7 skiva tror jag. Rock med inslag av hederlig blues och på denna skiva ska visst Rory ha börjat gå över till lite hårdare musik än vad han har gjort tidigare.
Man hör även att Iron Maiden har lyssnat på Rory, eftersom introt till
2 Minutes 2 Midnight är stulen rakt av från den skiva.
Underbart ljud på skivan, här låter det inte som dagens skivor, utan allt har mer luft och det här är MYCKET roligt att lyssna på. Tänk om mer musik skulle låta så här. Låtarna varierar, vissa kan man inte sitta still till, medan andra kanske inte är perfekta. Fast helt klart ett köp jag inte ångrar. Blir nog att köpa nån fler skiva av Rory i fortsättningen.