Fredrik S: Kanske beror på att jag inte testat dem ordentligt hemma, just idag är jag minst lika pro-Ninka som Ayn brukar vara
Har hunnit lyssna igenom lite skivor nu; Leonard Cohen och Sophie Zelmani låter finstämda och bra, precis som de alltid gör (?). Inte så stor skillnad, lite högre basgångar på Zelmani. Efter lite flyttande av högtalarna tillsammans med Siffernisse kom vi fram till att det nog ska vara så i låten, och att det inte var högtalarna som stod helt galet i rummet. Dire Straits har, för att ta Jans favorituttryck, däremot fått betydligt bättre drag än tidigare, mer live. Hoppas grannarna också gillar dem..
Mer intensiv musik, andra låten på DT:s Train of Thought för att ta ett exempel, kändes dock mer platt och livlös än med Katan. Som om antingen lk140:an inte riktigt orkade trycka ur tillräckligt med kraft eller om högtalarna inte hann med allting. Passivt ett steg ner alltså. Här blev det otroligt stor skillnad när vi la dit aktiva korten och kopplade in dem istället. Fantastiskt vad två fjuttiga kretskort kan göra

Young kan glömma att han kommer att få tillbaka de här stereokorten... Synd att utrymmet i racket är lite begränsat, 3xLK140 tror jag har grym potential..