selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed May 07, 2025 14:20

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Bytt till Ikemi
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 20:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Så har även jag sällat mig till dom som kör med Ikemi. Hittade en begagnad apparat hos Takt o Ton och lämnade in Genki i inbyte. Ikemin har mer kontroll och låter mer live.!! :wink: Trodde att jag skulle få apparaten innan helgen men posten höll mig på stäckbänken hela helgen. Belöningen har kommit idag i stället. Nu skall det köpas musik så det står härliga till.

La redan i förra veckan en pytte beställning hos CDON som förhoppningsvis kommer i morgon eller i över morgon. Köpte bla Sofi Hellborg " To give is to get" såg veckans konsert med henne för ett tag sen och det gav mersmak. :wink:

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 22:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Härligt! Ikemi är helt klart en mkt kompetent spelare för silverskivor. Med tanke på begpriset är det dessutom en fantastiskt prisvärd produkt! Sen är det ju inte fel att det är en LK-låda... (Bakåtsträvare jag vet!:wink:) Bytte själv från Karik/Numerik till Ikemi, så Genki till Ikemi måste vara ett rejält lyft! Nästa beställning på CDON lär bli större! :D

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 23:26 
Site Admin
Site Admin

Grattis! Ikemi är en sjukt bra CD-spelare, speciellt för de priser den går att hitta för numera. Jag har levt med min i ca 3 år nu, och har inga som helst tankar på att byta. Den låter för bra för det. :)

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 00:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Mycket bra spelare även om jag tror min tolva är snäppet roligare :D

PostPosted: Tue Nov 21, 2006 19:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tackar för uppmärksamheten och kan rekommendera Anna Ternheims nya CD. Lågmäld pop med texter på engelska. Hon gör bla en låt som heter " Tribute to Linn" roligt värre.

Kan väl tillägga att jag är helnöjd med Ikemin och det har aldrig varit så skoj att spela silverskivor !! :D

PostPosted: Thu Nov 23, 2006 13:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Testade att flytta TV:en som stod mellan högtalarna och det blev en annan ljudbild som trädde fram. Basen upplevde jag som mer distinkt och fast. Gjorde samma test när jag hade Genki men då blev det ingen skillnad.

Ikemin är bara SÅ mkt bättre på allt !! :roll:

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 23, 2006 21:47 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Quote:
Ikemin är bara SÅ mkt bättre på allt !!
Jag håller med!
köpte min för några månader sedan. Musik som jag knappt skulle vilja ta i med tång tidigare :wink: (tex Ulf Lundell) låter nu riktigt bra!

Det är endast mot en del amerikanska blondiner som Ikemin hänsynslöst avslöjar de tidigare (Mimik) nästa helt dålda falska tonerna :?

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 28, 2006 22:43 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Grattis
Jag har haft min i 5år nu och diggar den fortfarande.
Det blev ett ordentligt lyft från Genki när jag tog det.
Upplever oxå att ljudet blev bättre när jag kastade ut TV´n.

PostPosted: Wed Nov 29, 2006 14:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har numera satt tillbaka TV:en mellan högtalarna. MEN jag har lagt en filt över så att TV:en inte förstör ljudet. Med filt över TV:en så upplever jag framför allt basen som mer fast och distinkt. OK mina polare tror nog att jag har en skruv lös som har lagt en filt över TV:en för att få bättre ljud. Det bjuder jag dock på. Trodde inte att det skulle göra ngn skillnad men det gjorde det ...

Post subject: Re: Bytt till Ikemi
PostPosted: Thu Nov 30, 2006 00:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Peter 18 wrote:
Har numera satt tillbaka TV:en mellan högtalarna. MEN jag har lagt en filt över så att TV:en inte förstör ljudet. Med filt över TV:en så upplever jag framför allt basen som mer fast och distinkt. OK mina polare tror nog att jag har en skruv lös som har lagt en filt över TV:en för att få bättre ljud. Det bjuder jag dock på. Trodde inte att det skulle göra ngn skillnad men det gjorde det ...
Säg istället att filten ligger där för att tv´n är så ful. Då verkar du inte riktigt lika knäpp, i alla fall inte om du skaffar en snygg filt ;-)

/ B

PostPosted: Thu Nov 30, 2006 14:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ok TV:en är attans ful så jag är helt enkelt tvungen att täcka över den med en mkt fin filt !!

MVH Peter

Post subject:
PostPosted: Sun Aug 05, 2007 21:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har flyttat tjock TV:en igen och frågan om det inte blir permanent denna gång för det ÄR verkligen skillnad med en tjock tv mellan Ninka när man drar på med en Ikemi.

Bor i en liten tvåa så tv är flyttat längre in i rummet och täckt med en filt för att det inte skall bli resonans av höljet.

Det blir mkt bättre ljud när tv:en försvann från sin plats och det var en fröjd att spela CD igen. Det ser inte klokt ut med en tv som står vid fönstret med en filt över men vad gör man inte för att få bättre ljud ur sina LK lådor. :lol: :lol:

Ljudbilden förändrades och basen blev fastare och musiken stod mer i centrum än tidigare det är väl den bästa beskrivningen jag kan göra om vad som hände med ljudet.

Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+02:00