Jag är GRYMT objektiv...
Och Keltik/Klout kombo är BÄST oavsett vad man matar dom med
Angående Quad, så är det helt OK grejjer (det är ju engelskt).
Jag har hört en hel del på nyare&äldre Quad system:
Min far har ett äldre system, min första CD var en Quad (innan jag hade penger till Karik)
En del vänner kör Quad elektrostater o de är riktiga finlirar system - men spelar man annat än stråkar o jazz med piano/sångare (typ) så räcker de inte till.
De saknar draget i aktiva LINN burkar, speciellt i basen så "vanlig" musik blir lite platt...
En ägare till ett TOPP system (LP12 med extra allt) + QUAD värsta först + elektrostater var MÄKTA imponerad av min dåvarande anläggning = Karik/Numerik/Kairn/Klout/Keltik.
Vilken inlevelse, vilka naturliga röster (se där keltik spöar elektrostater

), vilken livekänsla (någon som är förvånad?), vilket ÖS (just det...)
Iom att han inte var inne på LINN filosofin - sa han att "grymt bra CD" det där.
QUAD är bra - inget snack, men jag föredrar LINN.
Allt kan spelas o det återges lungt när det är lungt, o med ÖS när det är ÖS.
DET är väl skillnaden mellan det mesta annat o LINN - om ni fattar.
ALLA Linn komponenter har detta inbygt i "generna". O det fina med LINN är att om man uppgraderar EN del i systemet BLIR allt bättre.
Är DJUPT imponerad av deras konsekventa beteende!
Är helt säker på att QUAD 12L är en bra högtalare, men det är som vi tidigare diskuterat ang NAIM, var SÄKER på att du gillar alla QUAD produkter INNAN du mixar..
För - var säker på att Quad burkarna låter bäst med Quad CD/förstärkare!
Så gillar du LINN eller Quad mest?
Jag kan även rekommmendera NAIM om du ändå är i farten att jämföra - de är näsan i samma klass som Linn (fast dyrare)
KLART bättre än Quad!
O.. som du kommer ihåg är jag GRYMT objektiv - haha
Har haft en hel del NAIM, o har fortfarande NAIM NAIT (på kontoret) o den är roligare än Linns tidigare budget stärkare (blir man avstängd från forumet nu?)
Skulle ge mig tusan på att NAIT försteget (om det gick att plocka ut signalen) skulle rocka Klout/Keltik kombon som tusan.
För det är ju så att Keltik/Klout kombo är BÄST oavsett vad man matar dom med

Jag - jag ÄR grymt objektiv...
tusan vad långt det blev, men jag "går igång" på musik