Ja plattTV suger i allmänhet men då dotterns PCskärm lade av kunde jag lägga till lite o samtidigt få en TV.
Har bestämt mig att jag ska ha projje i framtiden så det skulle bli en relativt liten TV som man kan lyfta in/ut ur vardagsrummet. Dvs 32" eller 26" LCD.
Ett annat skäl till en liten TV är den usla bilden när storleken ökas!
Har efter ÅR gett upp hoppet på bra bild på de skärmstorlekar som krävs om det ska bli biokänsla. Blir ryckigt o "digitalt". O så blir de så tunga/klumpiga.
O nu har ju projjarna blivit ruggigt bra till lågt pris!
Dessutom slipper man ha en stor plattTV mellan burkarna som sumpar ljudet!
Efter att ha testat alla butikernas LCDTV valde jag mellan Sony/Samsung.
Då 26" hade sämre spec o bild blev det en 32".
Nåågot stor men helt ok.
Northen Star var för dyr.
Kör den med inomhusantenn a 400 SEK (digitalt då TV'n stödjer det) o det blir bra bild men har vissa lipsyncproblem. Mest på TV6.
Unidisken ger som tidigare utmärkt bild oavsett vad man har; katodTV, plattTV eller projje.
Men kör nu med ESS227 då 221 på plattTV'n ger mer lipsyncproblem än vad jag tål.
Med min gamla Philips var det nåååågot ur sync men LCD verkar "tänka mer" så bilden kommer efter ljudet.
Blev något bättre med Progresiv signal ut från 1.1 med 221, men 227 fixade det till 100%.
Man vill ju ha smacket exakt när stocken träffar
virvelkaggen.
Så när man ska se film står nu TV'n någon meter framför anläggningen (o något på ena sidan) på en pall
Ser sjukt ut men funkar klockent.
Är ju ändå ljudet som är viktigast på film