Var ett tag sedan jag skrev här. Numera består anläggningen av
Akurate DS (Cara 2, Qnap 109 NAS, ingen separat switch, inga hotta kablar)
LP12 (akito, adikt, valhalla)
Exotik
5125
Katan (aktivt)
DS är ju ett sånt sanslöst lyft, men det har väl de flesta redan märkt. Kör Cara 2, funkar bäst här. Sitter som en smäck helt enkelt. Cara 1 kändes som potentiellt bra, men att högtalarplaceringen var uppåt väggarna. Tog över ett halvår att sälja Akurate CD:n. Gick till en kille utanför linnsfären till sist. Han var blown away över "det transparenta ljudet" som den presterade. Skönt att han var nöjd!
Har hållit på hela året och rippat skivor, och börjar äntligen skönja slutet av tunneln. Återstår bara en stor översyn av taggar och lägga in omslag...

Efter mycket testande fram och tillbaka har jag landat i EAC till slut. Där jag även började...
Funderar starkt på att byta NAS till en Readynas som verkar låta bättre. Och i sådant fall även skaffa juste switch och kablar.
Annars suktar man ju efter Dynamik. En på DS:en är ju givet, blir ett grymt lyft.
Däremot rymmer bdgeten bara ytterligare en Dynamik, så är i valet och kvalet om jag skall sätta den på Exotiken eller 5125:an. Skall åka och lyssna vid tillfälle, men voer kul att höra om någon hört någon av dessa och kanske jämfört lite.
Har tidigare tyckt att 5125 är aningens klen i vissa lägen , främst kanske när man vill kräma på lite. Men har inte tyckt det på sista tiden, kanske Cara 2 gjort susen? Å andra sidan har jag fått intrycket att Dynamik inte gör lika stor skillnad i försteg som i källa och slutsteg. Måste lyssna helt enkelt.
För första gången, tror jag, så sitter jag faktiskt helt nöjd med anläggningen! Känner ingen uppgraderingshets utan bara njuter. Nu har jag ju visserligen precis skrivit att jag vill ändra på ett par saker, men det kommer bli kostnadseffektiva fina lyft av dem. Sedan blir det nog inte mer fix på länge! Det svänger så jäkla bra nu, och låtarna och skivorna har fått helt nytt liv med DS och Cara. Det är så roligt att lyssna på musik!
Lejonklou var hemma förra sommaren och tunade in anläggningen, och det gjorde mycket. Oerhört faschinerande att uppleva hur en eller ett par millimeter gör enorm skillnad på slutet av intuningen.