jonteman wrote:
Hehe. Still confused, but perhaps on a higher level...
Problemet med Malmö är ju att man inte kan lyssna på Linn utan att åka över till Köpenhamn. Naim vet jag inte vilka som säljer här men det är väl bara att pipa förbi de två HiFi-butiker som finns och kolla.
Att låna hem och lyssna är ju bästa medicinen. Och så får jag läsa på lite vad de olika grejorna ni rekommenderar är för något. Som sagt har jag varit uppe ur träsket ett tag nu så det börjar bli dags att dyka igen
Jag har hittat Kairn Pro för 7000:- och Ikemi för 16000:-
Jonas
Jag tycket du ska satsa på en Ikemi. TVEKLÖST!
Det är bättre att byta ut ENSTAKA komponenter till BRA sådana - än att hatta o uppgradera hela kedjan med medelmåttor..
Dessutom blir det billigare på sikt att ta STORA hopp iom att du kan har kvar dem längre!
Du har bra högtalare som du kommer att kunna ha kvar länge iom att det krävs GRYMMA saker framför för att "växa ur" dem.
En Ikemi är så bra att du sedan kan byta ut stärkaren till något bättre i framtiden (Kairn+Klout vore mitt förslag då) Båda dessa är mycket prisvärda... ca 20k tillsammans. O du kan börja med att skaffa en Klout

o köra den från försteget i majik
Majik'en gör kanske inte Ikemin full rättvisa, men jag lovar - lyftet från din nuvarande CD kommer att vara STOOOORT
O sen när du hänger på riktiga stärkare - herre Jösses!
Gör upp en plan - o byt ut komponent efter komponent till ditt mål direkt, utan att ta mellansteg.
Ärligt, vill du ha en Karik/numerik istället för en Ikemi om ett år?? två år??
Om svaret är nej - tveka inte
Ställ dig sedan samma fråga om Wakonda etc...
När du vet målet - känns det inte jobbigt att vänta, det gör bara sparandet mer meningsfullt